Celosvetový nedostatok polovodičov ovplyvňuje rôzne segmenty. Medzi tie najzasiahnutejšie patria automobilky, ktoré rok od roka využívajú viac čipov. Najnovšou automobilkou, ktorá doplatila na nedostatok čipov je Škoda Auto. Tá bola nútená uskladniť nedokončené vozidlá na letisku v Hradci Králové.
Automobilka pre agentúru ČTK vysvetlila, že očakáva, že nedostatok čipov bude v ďalších mesiacoch rovnakým, ak nie väčším problémom ako dnes. Firma si nemôže dovoliť výrobu zastaviť úplne, preto vozidlá vyrobí tak, ako vie a neskôr do nich chýbajúce komponenty doplní.
„Pracujeme na minimalizácii účinkov celosvetového nedostatku polovodičov na výrobu. V súčasnej dobe každopádne predpokladáme, že dostupnosť čipov bude v nasledujúcich mesiacoch naďalej obmedzená,“ povedal hovorca automobilky pre ČTK. Celková kapacita letiska je až 1 800 vozidiel.
Nie len Škoda a nie len v Európe
S podobným obmedzením bojujú aj ďalšie automobilky, kľudne aj z rovnakého koncernu. Objavili sa správy, že materský Volkswagen musí na Slovensku pozastaviť výrobu SUV, podobne je na tom aj automobilka Stellantis.
Globálny nedostatok čipov zasiahol aj spoločnosti mimo Európy. Výrobu museli spomaliť alebo úplne zastaviť aj také firmy ako General Motors, Ford či Toyota. Aktuálne to skutočne vyzerá tak, že čipová kríza bude trvať celý tento rok a pravdepodobne aj ten budúci.
V ďalších odvetviach, ktoré boli zasiahnuté najviac, sa najčastejšie skloňujú výrobcovia grafických kariet. V kombinácii s miliónmi ľudí na „homeoffice“ bažiacich po nových notebookoch, počítačoch a herných konzolách sa stretlo niekoľko faktorov, ktoré váhu dopytu a ponuky výrazne preklopili a na stranu dopytu.