Slovákov elektromobilita zaujíma čoraz viac a viac. Páči sa im nielen to, ako elektromobily vyzerajú a ako jazdia, ale aj fakt, že je lacnejšie ich „natankovať“ a nižšie môžu byť aj ďalšie poplatky.
Škoda je presvedčená, že kúpou elektromobilu spravíte dobre. Na jednej strane budete menej zaťažovať životné prostredie a na tej druhej zas svoju peňaženku. Rozhodla sa preto celkom netradične porovnať dva svoje obľúbené modely – Enyaq iV a Kodiaq. Automobilka tvrdí, že vďaka elektromobilu môžu ušetriť na spotrebe až 70 % nákladov.
Škoda: S Enyaqom v konečnom dôsledku ušetríte
O elektromobilitu na Slovensku je záujem. Za uplynulý rok sa u nás registrovala takmer tisícka nových elektrických vozidiel, čo predstavuje 400 % nárast oproti roku 2019. Nákup elektromobilov bol silne motivovaný dotáciami na kúpu elektromobilov, ktoré vláda uvoľnila práve koncom roka 2019. Na rastúci trend zareagoval aj štát, ktorý do podpory zelenej formy dopravy plánuje investovať približne 51 miliónov eur. Časť z nich sa plánuje využiť práve na vybudovanie 228 ultrarýchlych nabíjacích staníc pri diaľniciach, 500 rýchlonabíjacích staníc a vyše 2 600 AC staníc pre mestá a firmy.
Zvyšujúcemu záujmu Slovákov o ekologickejšiu dopravu prispieva aj značka Škoda, ktorá na slovenský trh uviedla svoje prvé plnohodnotné elektrické SUV Enyaq iV, štartujúce na cene 34 590 eur s DPH. Maximálny dojazd tohto vozidla pritom predstavuje viac než 520 km na jedno nabitie (podľa WLTP), čo v ideálnych podmienkach stačí na cestu z Bratislavy do Košíc.
„Rozdiel v cene prevádzky medzi tradičným spaľovacím vozidlom a elektromobilom pritom môže byť ešte značnejší, ak šofér kombinuje večerné domáce nabíjanie s bezplatnými nabíjacími stanicami,“ vysvetľuje Robert Barta, koordinátor projektu eMobility v ŠKODA AUTO Slovensko, a dodáva: „Motoristi tak šetria nielen na nákladoch na cestovanie, ale tak isto už pri samotnej kúpe vozidla, kedy sa stretnú s lacnejším povinným zákonným poistením, odpusteným poplatkom za registráciu vozidla, ale čakajú ich aj podstatne nižšie servisné náklady.“
Záujem o elektromobilitu dosvedčuje aj neustále sa rozrastajúca sieť prevádzkovateľov nabíjacích staníc, ktoré vznikajú nielen vo veľkých mestách, ale aj na kľúčových dopravných uzloch pri prejazde Slovenskom tak, aby motoristi mohli po ceste svoje elektromobily pohodlne dobíjať.
Čoraz viac nabíjacích staníc
„Spoločnosť Slovnaft tu je pre všetkých vodičov, aj tých, ktorí využívajú na presun elektromobily, preto sme od roku 2018 vstúpili na trh služieb s nabíjacími stanicami na Slovensku. Súčasne kontinuálne sledujeme, ako sa vyvíjajú potreby majiteľov elektromobilov, a tomu aj prispôsobujeme naše služby.
Aktuálne v rámci našej siete prevádzkujeme 13 nabíjacích staníc pod značkou MOL Plugee a ďalších 5 je u nás umiestnených na báze partnerstva. V záujme zvyšovania komfortu chystáme pre zákazníkov ešte v tomto roku aj digitálne riešenie, ktoré uľahčí formu nabíjania.
V rámci Skupiny MOL a našej stratégie Shape Tomorrow 2030+ očakávame, že počet nabíjacích miest bude postupne rásť a rovnako tak aj počet ďalších alternatívnych zdrojov voči bežnému palivu. Sme pripravení zákazníkom ponúknuť všetky energetické zdroje, vďaka ktorým sa budú vedieť presúvať a udržiavať si svoju mobilitu,” povedala Timea Reicher, členka predstavenstva a riaditeľka Maloobchodu spoločnosti SLOVNAFT, a.s..
Enyaq iV60 cena:39490€
Kodiaq 1,5TSI Style cena:30060€
Rozdiel počiatočnej investície: 9430€ v prospech Kodiaqu
Váš vypočítaný rozdiel ročných nákladoch je 2015€ v neprospech benzínu pri nájazde 20000km ročne.
Koľko km si kúpou Kodiaqa predplatím oproti Enyaqu?
(9430:2015)x20000=93598km.
Takže, šetriť začnem až po odjazdení cca 93600km!? Alebo sa mýlim?