Smartfóny výrobcu OnePlus sú na európskom trhu dostupné už pár rokov. To však neplatí o inteligentných televízoroch tejto čínskej značky. Prvé dva modely – Q1 a Q1 Pro – spoločnosť predstavila len v roku 2018.
Smart televízory OnePlus sa skôr radia k strednej triede, kde neohrozujú vlajkové lode LG OLED alebo Samsung QLED. Podobne ako smartfóny výrobcu, aj jeho televízory sú navrhnuté tak, aby ponúkli dobrú hodnotu za vynaložené prostriedky.
Kto si však chcel telku od OnePlus kúpiť, musel vycestovať do Indie, poprípade si ju nechať z tejto krajiny doviesť. Čínska spoločnosť sa pri predaji televízorov sústredila práve na tento trh, kde sa nachádza množstvo spotrebiteľov bažiacich po nových, no nie príliš drahých technológiách.
Šéf spoločnosti OnePlus Pete Lau pre nemecký server Winfuture ale prezradil, že plánujú, respektíve pripravujú expanziu aj na európsky trh. Podľa šéfa firmy ide o logický krok, zatiaľ však neexistujú bližšie podrobnosti o tom, kedy by sme si mohli televízor s logom OnePlus v našich končinách kúpiť.
Nie je prekvapením, že chce OnePlus preraziť so svojimi smart televízormi v Európe. Rovnakou cestou sa vydal jeho konkurent, spoločnosť Xiaomi. Jej televízory sú na európskom trhu dostupné necelé dva roky. Ich predaj odštartoval v Rusku a v Španielsku, neskôr sa dostali aj do ďalších krajín Európy.
OnePlus má v súčasnosti v rukáve päť modelov inteligentných televízorov. Okrem 55-palcových verzií Q1 a Q1 Pro to sú prevedenia U1 (55 palcov), Y1 (43 palcov) a Y1 (32 palcov).
Prvé dva menované modely disponujú 4K OLED panelmi, podporou pre HDR10 a Dolby Vision, kvalitným ozvučením s technológiou Dolby Atmos alebo konštrukciou s hrúbkou 7 milimetrov. Úzku integráciu a ovládanie pomocou smartfónu zabezpečuje aplikácia OnePlus Connect.
V Indii sa tieto televízory začali predávať pred dvoma rokmi za cenu od 900 po 1290 eur (po prepočte).