Od doby, kedy začala spoločnosť Huawei predávať smartfóny bez aplikácií a služieb Google, jej úspech na európskom trhu upadá. Zužujúci sa podiel na trhu so smartfónmi už pretiekol aj do Číny, teda domovskej krajiny výrobcu.
Huawei je, presnejšie bol niekoľko rokov poprednou a preferovanou značkou na domácom trhu v Číne. Vyzerá to, že jeho nadvláda skončila. Za necelý rok klesol podiel firmy na čínskom trhu so smartfónmi o viac ako polovicu. Vypovedajú o tom údaje prieskumnej agentúry Counterpoint Research.
V 2. štvrťroku 2020 sa dostal trhový podiel Huawei v Číne nad 30-percentnú hranicu. V 1. štvrťroku 2021 to však už bolo len 16 percent. Zdá sa, že za výrazným poklesom stojí septembrové rozšírenie sankcií americkej vlády, na základe ktorých prišiel Huawei o dodávky polovodičových komponentov od TSMC a ďalších spoločností.
Pokiaľ sa v tomto smere nič nezmení, čo je nepravdepodobné vzhľadom na postoj súčasnej administratívy USA, Huawei môže strácať podiel na trhu aj naďalej. Teoreticky by mohol v budúcnosti úplne zastaviť distribúciu smartfónov.
Neveselý príbeh má aj víťazov. Nimi sa stali, pochopiteľne, konkurenti. Podiel spoločnosti Huawei absorbovali domáce značky Oppo, Vivo a Xiaomi. Lídrom čínskeho trhu je teraz spoločnosť Vivo, ktorá svoj podiel na trhu zvýšila zo 17 % pred rokom na 24 % v 1. štvrťroku 2021.
Podľa Counterpoint Research imidž značky v Číne pomohla pozdvihnúť séria vlajkových smartfónov Vivo X60, ktorá okrem iného láka na kvalitný fotoaparát navrhnutý v spolupráci s renomovanou značkou ZEISS.
Hneď za Vivo sa nachádza Oppo, a to s 23-percentným podielom na čínskom trhu. Od januára do marca 2021 dodali výrobcovia na čínsky trh celkovo cez 90 miliónov smartfónov, o 36 % viac, než tomu bolo v 1. štvrťroku 2020. Úvod minulého roka ale citeľne ovplyvnila pandémia nového koronavírusu.