Automobilky neustále prichádzajú s novými nápadmi ako vylepšil svoje vozidlá. Rok čo rok sa v nich objavujú nové technológie navrhnuté tak, aby zákazníkom spríjemnili cestu. Niekedy sú však nápady až tak uletené, že si mnohí začnú hovoriť či to výrobcovia skutočne myslia vážne. Nejak tak je to aj pri Forde.
Patent si všimol server Motor1, ktorý zverejnil náčrty naznačujúce, že Ford pracuje na systéme schopnom skenovať billboardy popri ceste a zobrazovať z nich informácie priamo na displeji vnútri auta.
Je zjavné, že spoločnosť za novinkou vidí hlavne reklamný potenciál, ktorý by šoférom ich vozidiel mohol zobraziť špeciálne ponuky, ktoré by šoféri iných vozidiel nevideli. Za to by, samozrejme, mohol účtovať poplatok, resp. by zarábal z predajov.
Ford patent priznal, použitie spochybňuje
Tak či onak, nápad zobrazovať reklamy, ktoré by sa šoférom zobrazovali počas jazdy určite patrí medzi najhoršie nápady, ktoré sa tu zatiaľ objavili. Billboardy popri cestách sú častou témou spájanou s bezpečnosťou cestnej premávky. Mať pred očami dvojitú porciu takýchto reklamných pútačov preto nie je úplne ideálne.
Ford na otázky ohľadom patentu reagoval tak, ako všetci čakali. Povedal, že registrácia patentov hneď neznamená, že sa daný systém skutočne dostane do produkcie. Firma tak pravdepodobne systém nateraz nenastaví, no v patentovom arzenáli, ktorý má k dispozícii, ostane. Automobilke tak ostáva pre prípad, že by jeho využitie v budúcnosti prehodnotila.