Facebook rád kopíruje úspešné funkcie z iných platforiem a táto stratégia ho stále baví. Najnovšie tak učinil znovu, no v tomto prípade si za to nezaslúži posmech, ale pochvalu.
Sociálna sieť sa v rámci nového experimentu rozhodol používateľov upozorňovať na to, že sa chystajú zdieľať článok, ktorý si neprečítali. Ak je vám táto funkcia povedomá, nemýlite sa. V septembri roku 2020 ju začal testovať konkurent Twitter.
O novinke informuje server The Next Web aj priamo Facebook vo svojom príspevku.
Nie je žiadnym tajomstvom, že používatelia sociálnych sietí zdieľajú alebo komentujú články, ktoré si nikdy neprečítali. Často im stačí len nadpis, ktorý ich môže podnietiť k okamžitej reakcii bez toho, aby si ju premysleli.
Podľa štúdie vedcov z Columbia University a French National Institute, publikovanej v roku 2016, sa takýmto spôsobom šíri až 59 percent článkov zverejnených na sociálnych sieťach.
Facebook to nijako nekontroluje
Upozornenie funguje asi ako niekdajší Windows Firewall – dá sa hravo obísť. Zdieľaniu neprečítaného článku nezabráni, má len informatívny charakter. Ak bude používateľ chcieť, článok môže zdieľať aj napriek upozorneniu.
Hoci to tak možno nevyzerá, novinka by mohla mať aspoň čiastočný efekt. Twitter počas testovania rovnakých upozornení zistil, že ľudia, ktorým ich zobrazil, si články otvárali o 40 % častejšie. Okrem toho množstvo ľudí prehodnotilo záujem zdieľať článok po tom, ako si ho prečítali.
To však automaticky neznamená, že Facebook dosiahne rovnaké výsledky. Upozornenia zatiaľ testuje v užšom meradle, v testovacej skupine sa nachádza približne 6 percent používateľov Facebooku z celého sveta, ktorí naň pristupujú zo zariadení s operačným systémom Android, spresňuje vox.com.