Clubhouse aktuálne patrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete. Niet sa teda čo čudovať, že viaceré platformy si berú príklad a zapracovali na vlastnej alternatíve, ktorá by jej dokázala bojaschopne konkurovať. Jednou z týchto platforiem je napríklad aj sociálna sieť Twitter.
Twitter pred časom začal pracovať na vlastnej podobe Clubhouse s názvom Spaces. Teraz však má údajne iné plány. Podľa novej správy od Bloomberg má mať v záujme kúpiť Clubhouse, a to za čiastku o výške až 4 miliárd dolárov.
Bližšie detaily nie sú veľmi známe. Nie je zrejmé, ktorá spoločnosť oslovila ktorú ako prvá. Taktiež je pozoruhodné, že rokovania ohľadom akvizície už zrejme neprebiehajú. Dôvod zatiaľ nepoznáme.
Všetko je tak zahalené rúškom záhady. Hovorca Twitteru bol požiadaný o vyjadrenie, no ten túto ponuku odmietol. K situácii sa doposiaľ nevyjadrilo ani vedenie Clubhouse.
Prečo Twitter vôbec uvažuje nad akvizíciou Clubhouse?
Tak či onak, Twitter neostane s prázdnymi rukami. Jeho služba Spaces už debutovala v prostredí iOS aj Android smartfónov, pričom už onedlho by sa mala spustiť aj jej webová verzia dostupná pre všetkých užívateľov.
Prečo teda sieť vôbec uvažovala (alebo uvažuje) nad akvizíciou, keď má vlastný produkt s rovnakým zameraním? Jedným z možných vysvetlení môže byť úsilie o elimináciu konkurencie, no samozrejme, môže ich byť oveľa viac.