Automobilka Škoda Auto usporiadala v roku 2020 v rámci svojho inovačného oddelenia DigiLab hackton „COVID Mobility Race“, z ktorého ako víťaz vzišiel izraelský startup Matter.
Cieľom podujatia bolo vyvinúť technológie a nástroje, ktoré pomôžu automobilovému priemyslu počas pandémie. Výsledkom je virtuálny showroom pre predajných partnerov českej automobilky, ktorý Škoda Auto DigiLab a začínajúca IT spoločnosť Matter spoločne vyvinuli.
Nová online platforma ponúka zákazníkom možnosť prezerať a prechádzať si vozidlá u autorizovaného predajcu, ako by tam boli osobne. Informácie o každom vozidle poskytnú štítky, videá a zvukové súbory.
Virtuálny showroom je zákazníkom k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Okrem vystavených vozidiel si môžu zákazníci prezrieť aj priestory autosalónu miestneho autorizovaného predajcu vozidiel alebo si rovno nakonfigurovať vybraný model prostredníctvom online nástroja.
Škoda integruje aj virtuálnu realitu
Potenciálni zákazníci si tiež môžu u autorizovaného predajcu dohodnúť skúšobnú jazdu. Vďaka modulárnej štruktúre virtuálneho showroomu je možná aj integrácia ďalších prvkov, akým je napríklad virtuálna realita.
V závislosti od jednotlivých trhov bude portál prevádzkovaný buď dovozcom alebo samotnými predajcami. Pilotný projekt bol už úspešne odštartovaný u izraelského importéra Škoda Auto Champion Motors. Na úrovni predajcov si môže každý obchodný partner prispôsobiť platformu a jej digitálne funkcie tak, aby vyhovovali jeho potrebám.
Dvere do virtuálneho showroomu sú otvorené od dnešného dňa. Záujemcovia teraz môžu navštíviť zákaznícke centrum automobilky v Mladej Boleslavi odkiaľkoľvek na svete pomocou počítača alebo mobilného zariadenia. Stačí kliknúť/ťuknúť SEM.