Vo svete je veľa špekulantov, ktorí celé dni trávia čas vymýšľaním nových a nových spôsobov ako z ľudí vytiahnuť peniaze bez pridanej hodnoty. Taký je aj prípad rôznych TV súťaží, do ktorých sa zapájajú aj Slováci.
Jednu takú súťaž vysiela aj česká TV Barrandov vysielajúca program Rychlá hra. Do nej sa okrem občanov Česka môžu zapojiť aj Slováci prostredníctvom vlastného čísla 0900 700 696.
Ako prebieha podvod?
Program Rychlá hra TV Barrandov vysiela aj 5 hodín denne, resp. 20 % z vysielacieho času, za ktorý si platí cyperská firma Telemedia InteracTV Production Home Limited. Ako je však možné, že na prvý pohľad podvodnú súťaž povolia vysielať úrady? Jednoducho.
Ono to totiž podľa úvodnej grafiky a malého riadku v spodnej časti obrazovky nie je hra, ale teleshoping propagujúci časopis Sedmička. Ak by skutočne šlo len o predaj časopisu, nič by na tom nebolo, moderátori však aktívne nabádajú ľudí, aby volali na spoplatnenú linku, na ktorej za 1 minútu (!) zaplatíte 95 Kč alebo 2 € s DPH.
Samozrejme, cieľom prevádzkovateľa nie je predávať časopis ale zarábať na ľuďoch, ktorí na číslo zavolajú v snahe zapojiť sa do súťaže. Každý takýto hovor stojí 2 €, zapojiť sa však môžete koľkokrát len chcete. Systém je samozrejme nastavený tak, že hovor preruší bez spojenia do štúdia alebo vám len poďakuje za snahu a oznámi vám, aby ste šťastie skúsili znovu. A znovu. A znovu.
YouTube kanál Kluci z Prahy na internete našiel mnohé spovede či už ľudí, ktorí sa nechali nachytať alebo rodinných príslušníkov seniorov a detí, ktorí kvôli nezmyselnej súťaži prišli o tisíce korún. Vzhľadom na to, že sa do súťaže dá zapojiť aj zo Slovenska cez prémiové číslo, do „štúdia“ volajú aj Slováci.
Okrádať sa nechávajú aj Slováci
Koniec koncov, jedna pani z Vrútok mala podľa videa vyhrať hneď 18x celkovú sumu 173 € (4 500 Kč). To možno nevedela, že v podmienkach súťaže stojí, že za 1 mesiac môže vyhrať len trikrát. Jej prvé tri výhry dovedna činili 500 Kč (19,25 €). Ak by ale do štúdia zavolala skutočne 18x, len za telefonáty by minula 36 € a v strate by tak ostala 16,75 €. A to je ten lepší prípad.
Prevádzkovatelia sa úradom vyhýbajú aj tým, že každý volajúci získava digitálne predplatné časopisu Sedmička na 3 mesiace. Inými slovami – našli dieru v zákone, ktorú radi využívajú. Bohužiaľ, za pravdu prevádzkovateľovi dala aj Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie.
S rozhodnutím nesúhlasí Asociácia prevádzkovateľov mobilných sietí (AMPS) a všetci traja českí operátori. TECHBYTE so žiadosťou o vyjadrenie oslovil aj slovenský Telekom.
Jedno je však jasné. Ak doma máte deti (aj tie sa poza chrbát rodičov často zapájajú) alebo seniora, na telefóne pre istotu zablokujte spoplatnené číslo vyššie.
Sú to K_U_R_W_Y !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja by som to kastroval rad radom…………