Sociálna sieť Instagram zobrazuje reklamy a sponzorované príspevky takmer na každom mieste, presnejšie takmer v každom obsahovom formáte.
Reklamu Instagram ukazuje medzi štandardnými príspevkami, v IGTV a taktiež v sekcii Príbehov. Po novom sa dostáva aj do formátu Reels, ktorý je v slovenskej lokalizácii známy ako Filmové pásy.
Reels je typom formátu, ktorý tvorcovia prevzali zo sociálnej siete TikTok. Presne tak, ako v minulosti preklopili Príbehy z aplikácie Snapchat. Sledovanie krátkych videí v orientácii na výšku zatiaľ žiadna reklama neprerušovala, to sa však postupne zmení.
Aspoň pre používateľov z vybraných krajín, časom ale dobehne všetkých. Instagram začína zobrazovanie reklám testovať na trhu v Indii, Brazílii, Nemecku a v Austrálii, informuje The Verge. Ak pôjde všetko podľa plánu, zoznam krajín sa bude v najbližších mesiacoch rozširovať.
Instagram Reels s reklamami
Reklamy v Reels budú vyzerať rovnako ako sponzorované príspevky v Príbehoch. Zobrazia sa na celú obrazovku a môžu byť dlhé maximálne 30 sekúnd. Rovnaká zostáva aj interakcia. Reklama sa bude dať preskočiť podobne ako akýkoľvek Príbeh.
Aby toho náhodou nebolo málo, Facebook, vlastník aplikácie, experimentuje s úplne novým reklamným formátom určeným pre Príbehy. Volá sa „reklamné nálepky“. Tento druh je určený najmä influencerom, ktorí môžu pomocou nich lepšie speňažiť svoje Príbehy. Nálepky môžu odkazovať na rôzne produkty alebo služby.
Nie je prekvapením, že Facebook tlačí do svojich služieb viac reklám. Jeho podnikanie je totižto založené na nich. Jeho aplikácie a siete sú dostupné pre používateľov zadarmo, produktom je tak svojim spôsobom samotný používateľ, respektíve údaje o jeho aktivite a správaní.