Kým v roku 2008 sa nachádzalo v obchode s aplikáciami pre platformu Android len pár stoviek aplikácií a hier, dnes, v roku 2021, sú ich milióny. Sťahovať si ich môžu používatelia v 190 krajinách sveta.
Každá z aplikácií v obchode Play má vlastný originálny názov, ikonu, sprievodné obrázky a videá a taktiež popis, ktorý používateľa oboznámi s funkciami a účelom danej aplikácie alebo hry.
Tieto prvky sú dôležité, keďže rozhodujú o tom, či si používateľ tú či onú aplikáciu stiahne do svojho smartfónu či tabletu. Vývojári sa aj prostredníctvom týchto prvkov snažia svoje aplikácie a hry používateľom „predať“, pričom niekedy uplatňujú praktiky, ktoré nie sú úplne férové.
Google o nich vie a rozhodol sa ich riešiť. V druhej polovici roka vstúpia do platnosti aktualizované pravidlá pre vývojárov, ktoré upravujú to, ako majú svoje aplikácie a hry v obchode Play prezentovať. Inými slovami, Google pravidlá sprísnil. Informuje o nich vo svojom blogu pre vývojárov.
Po novom môže mať názov aplikácie maximálne 30 znakov. Tvorený nesmie byť veľkými písmenami, pokiaľ nie je súčasťou názvu značka firmy, ktorá kapitálky používa (napr. ESET).
Okrem toho sa názve nesmú nachádzať symboly ako Emoji a rozličné znamienka (napr. #1 Navigácia). Vývojári ďalej nesmú v názvoch, popisoch a obrázkoch aplikácií vyzdvihovať ich výkonnosť, hodnotenie alebo umiestnenie v rebríčkoch.
Frázy typu „najsťahovanejšia – najlepšie hodnotená – najrýchlejšia závodná hra“ by mali postupne z charakteristík aplikácií zmiznúť. Z ikon aplikácií tiež musia zmiznúť zavádzajúce grafické prvky, ktoré neraz lákajú napríklad na zľavy alebo bezplatnú dostupnosť („sale“, „free“).
Snímky obrazovky v obchode Play by mali po sprísnení pravidiel presne zobrazovať rozhranie aplikácie a jej funkcie. Najmä pri niektorých hrách snímky obrazovky nezobrazujú skutočnú podobu hry, ale iba vizualizáciu či umelecké stvárnenie daného diela.
Google vývojárom odporúča, aby sa namiesto takýchto praktík zamerali na poskytovanie zmysluplných informácií o jedinečných vlastnostiach aplikácie alebo hry.
Vývojári, ktorí si nové usmernenia neosvoja, nemusia mať hlavu v smútku. Google ich aplikácie z obchodu Play nevymaže. Bez postihu ale nezostanú. Google ich nemusí zobrazovať vo výbere odporúčaných aplikácií, na hlavnej obrazovke obchodu Play a podobne.
V praxi tak môžu prísť o hodnotnú propagáciu, ktorá je v záplave miliónov a miliónov konkurenčných aplikácií dôležitá. V tomto smere môžeme očakávať, že hlavne vydavatelia väčších a známejších aplikácií a hier svoje diela upravia tak, aby aktualizované pravidlá zohľadňovali.
Ďalšie podrobnosti o nových pravidlách vrátane toho, od kedy začnú platiť, Google zverejní neskôr v tomto roku, uvádza vo svojom blogu.