Asi pred dvoma mesiacmi sa objavila správa, že Facebook pracuje na vlastnej alternatíve k aplikácii Clubhouse, ktorej popularita v posledných mesiacoch raketovo vzrástla. Riešenie od Facebooku je tu, nazýva sa Hotline a nejde o výsostnú kópiu aplikácie Clubhouse. O novinke informuje TechCrunch.
Hotline vyvinula divízia NPE, ktorá sa zameriava na tvorbu experimentálnych projektov a aplikácií. Hotline tak zatiaľ nie je plnohodnotnou službou. Dostupná je v beta verzii a len ako webová aplikácia.
Prihlásiť sa do nej môžu iba používatelia z USA. Aj tí sa ale musia najskôr zaregistrovať a počkať na čakacej listine, kým sa do služby dostanú. Paradoxom je, že hoci službu vyvíja Facebook, prihlasovanie prebieha prostredníctvom konta na Twitteri.
Hotline funguje podobne ako Clubhouse. Existujú však určité rozdiely, vďaka ktorým nie je novinka od Facebooku iba obyčajným klonom známej audio četovacej aplikácie.
Používatelia sa môžu zapojiť do diskusií, ktoré prebiehajú v miestnostiach s rôznou tematikou. Ak chcú hovoriť, prihlásia sa o slovo. Pokiaľ im téma rozhovoru nevyhovuje, môžu si založiť vlastnú miestnosť, kde diskusiu spustia. Poslucháči môžu dávať rečníkovi otázky aj formou textových správ, nielen hlasom.
Zásadným rozdielom je prítomnosť funkcie videohovorov. Každý diskutujúci sa sám rozhodne, či si kameru zapne. Ďalšou odlišnosťou je automatické zaznamenávanie rozhovorov, resp. relácií. Clubhouse po ukončení diskusie neuchováva žiadny záznam.
Na jednej strane môže ísť o výhodu. Nahrávanie relácií v štýle podcastov umožní používateľom vrátiť sa k obsahu, kedykoľvek budú chcieť. Na strane druhej tým utrpí zdanlivá anonymita. Čo v službe poviete, to zostane zaznamenané.
Iný je aj prístup k moderovaniu obsahu. Diskusie na Hotline moderuje sám Facebook, presnejšie moderátori na to určení. Clubhouse nechal moderovanie rozhovorov na pleciach samotných používateľov – hostiteľov a iniciátorov diskusií.
Clubhouse
Aplikácia Clubhouse je dostupná len na platformách iOS a iPadOS. Prihlásenie do aplikácie je podmienené pozvánkou. Tvorcovia pracujú aj na aplikácii pre Android, ktorá by mohla byť dostupná o niekoľko mesiacov. Obmedzujúci systém pozvánok by mal z aplikácie časom zmiznúť.
Clubhouse sa objavil na trhu v apríli 2020. Do mája 2020 mal len 1500 aktívnych používateľov. Čaro aplikácie objavil Elon Musk a ďalšie známe osobnosti, ktoré jej zabezpečili náležitú popularitu. Netrvalo dlho a počet aktívnych používateľov prekonal miliónovú métu.
Konkurenciu pre Clubhouse vyvíja aj sociálna sieť Twitter – nazýva sa Spaces. Podľa agentúry Bloomberg by Twitter aplikáciu Clubhouse najradšej odkúpil. Ponúknuť mal za ňu 4 miliardy dolárov.
Ani jeden zo zapojených subjektov správu o možnej akvizícii nekomentoval. Podľa zdrojov agentúry sa však rokovania medzi oboma stranami zastavili, dôvod známy nie je.