Analytici z platformy App Annie zverejnili správu o spotrebiteľských výdavkoch na aplikácie a hry z obchodov Google Play a Apple App Store. Zhodnotili prvý štvrťrok, ktorý je podľa ich údajov rekordný.
Výdavky spotrebiteľov na aplikácie a hry vzrástli medziročne až o 40 %. Za obsah v aplikáciách a hrách používatelia minuli 32 miliárd dolárov. 21 miliárd dolárov putovalo do aplikácií a hier stiahnutých z obchodu Apple App Store. Zvyšných 11 miliárd dolárov získal obsah z obchodu Google Play.
Pod nárast spotrebiteľských výdavkov sa podpísala najmä pandémia nového koronavírusu. Používatelia si čas v izolácii krátili mobilnými hrami, sociálnymi sieťami alebo streamingovými aplikáciami, v ktorých sledovali obľúbené filmy a seriály.
Celkový počet stiahnutí aplikácií a hier z oboch obchodov dosiahol v Q1 2021 úroveň 31 miliárd.
Na mobilné hry sťahované z obchodu Play hráči minuli 9 miliárd dolárov (+ 35 %). V prípade hier z platformy Apple App Store ide o sumu 13 miliárd dolárov (+ 30 %).
Najsťahovanejšou aplikáciou z App Store a Google Play sa v 1. štvrťroku stal TikTok. Na druhom, treťom a piatom mieste skončil Facebook a jeho sestry Instagram a WhatsApp, zatiaľ čo Messenger bol na deviatej priečke.
Z pohľadu spotrebiteľských výdavkov sa na prvom mieste ocitla aplikácia YouTube. Nasledoval TikTok, zoznamka Tinder a aplikácia streamingovej služby Disney+. Najväčší počet aktívnych používateľov mesačne zaznamenal Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram a Amazon. Najrýchlejší rast v počte aktívnych používateľov podľa App Annie zaknihoval komunikátor Signal.
Titul najsťahovanejšej hry za prvý kvartál získal Join Clash 3D, najviac peňazí smerovalo do hry Roblox a v počte aktívnych používateľov mesačne zvíťazil Among Us!. V „top desiatke“ sa ocitol aj PUBG Mobile, Candy Crush Saga alebo napríklad Pokémon Go.
Kompletný prehľad môžete vidieť v tabuľkách vyššie.
Spotrebiltelia ??? Správne malo byť : bezmozgový hlupáci !!!!!!!!!!!!!