Automobilka Volvo patriaca čínskej skupine Geely predstavila svoje druhé vozidlo na čisto elektrický pohon. Volvo C40 Recharge je však prvým modelom značky, ktorý bol už od základu navrhnutý ako elektromobil. Predchádzajúci model XC40 Recharge je odvodený od svojho spaľovacieho súrodenca.
Volvo C40 Recharge je už napohľad zaujímavým elektrickým vozidlom. Po technickej stránke toho ale veľa nového neobsahuje. Dalo by sa povedať, že predstavuje skôr odlišnú a o niečo menšiu karosársku verziu SUV XC40 Recharge, s ktorým zdieľa rovnakú platformu CMA.
Novinku ťažko zaradiť do obvyklých proporcií. Podľa automobilky ponúka všetky výhody kategórie SUV, no v nižšom a elegantnejšom prevedení.
Kompaktný crossover so zníženou strechou v štýle coupé má pomerne atraktívny vzhľad, aspoň čo sa jeho zadnej časti týka. Všimnúť si môžeme výrazne tvarované zadné svetlá, spojler alebo aerodynamické prvky karosérie.
Teraz k technike. Volvo C40 Recharge zabezpečí podľa štandardu WLTP dojazd na úrovni 420 kilometrov. Automobilka naznačila, že tento parameter časom zlepší softvérovou aktualizáciou. Vozidlo využíva dva elektromotory, na každej náprave jeden, ktoré odčerpávajú energiu zo 78 kWh batérie (použiteľných 75 kWh).
Výkon 402 koní dokáže tento kompaktný elektromobil rozhýbať na rýchlosť 100 kilometrov za hodinu za 4,9 sekundy. Rýchle nabíjanie (150kWh/DC) doplní 80 percent kapacity batérie za 40 minút. V domácich podmienkach by to malo trvať 8 až 10 hodín (11kWh/AC).
Automobilka zverejnila len pár fotiek interiéru (všetky nájdete TU). Je zrejmé, že bude takmer totožný s modelom XC40 Recharge.
Palubný systém vozidla je postavený na operačnom systéme Android. Vodič tak bude mať poruke obchod Play, Mapy, hlasovú asistenciu a ďalšie populárne aplikácie a multimediálne nástroje.
Ďalšou zaujímavosťou je, že automobilka bude svoju horúcu novinku predávať iba cez internet. Ak ste zvedaví na cenu, sklameme vás. Volvo ju zatiaľ nezverejnilo. Výroba sa však rozbehne na jeseň, a to v závode sídliacom v belgickom meste Gent.
Volvo chce do roku 2025 elektrifikovať polovicu zo svojho portfólia. Od roku 2030 bude predávať len čisto elektrické vozidlá. Do roku 2025 má zároveň v pláne zníži produkciu uhlíka vo vlastnej prevádzke a v dodávateľskom reťazci o 25 percent.
Každý automobil by mal od roku 2025 obsahovať aspoň 25 percent recyklovaných materiálov. Podobným smerom sa, prirodzene, vydáva aj konkurencia. General Motors, Ford, Škoda, Audi, ale aj Porsche či Bentley. Všetky tieto a ďalšie automobilky chcú od istého obdobia predávať len elektromobily, poprípade aj hybridy (Porsche).