Včera obletela azda celý svet správa, že sa automobilka Volkswagen premenuje na americkom trhu na „Voltswagen“. Spoločnosť mala takýmto spôsobom zdôrazniť svoje pôsobenie v oblasti elektromobility. Ako sa však neskôr ukázalo, išlo o aprílový žart.
Voltswagen sa teda konať nebude, ani na americkom trhu, ani nikde inde. Nemci nemajú zrovna povesť najvtipnejšieho národa sveta, tento kúsok sa im však podaril.
Všetko sa to začalo tým, že spoločnosť Volkswagen of America „omylom“ zverejnila na svojom webe tlačovú správu, ktorá o zmene názvu značky na americkom trhu informovala. Ako prvá o tejto skutočnosti napísala americká televízia CNBC.
Anonymný zdroj z prostredia automobilky mal navyše televízii CNBC pravosť tlačovej správy potvrdiť.
Automobilka na žiadosti novinárov o potvrdenie alebo vyvrátenie zmeny názvu nereagovala. Niektorí tušili, že môže ísť o výstrelok marketingového oddelenia, no hovorca Mark Gillies sa opakovane odmietol k tomto podozreniu vyjadriť.
Horúca správa tak vyzerala vierohodne, zverejnila ju agentúra Associated Press, BBC a desiatky ďalších médií a blogov v rôznych krajinách vrátane nás.
Volkswagen neskôr v utorok následne vydal vyhlásenie, v ktorom ozrejmil, že nezmení svoju značku na „Voltswagen“. Správa o premenovaní vznikla v duchu prvého apríla, uviedla automobilka.
Profesor Tim Calkins z Northwestern University pre agentúru Associated Press uviedol, že prvoaprílové žarty sú bežnou súčasťou marketingu. Povedal však, že je zriedkavé, aby spoločnosť zámerne zavádzala novinárov.
Podľa The Verge nebola správa o premenovaní značky ničím iným ako ďalším klamstvom spoločnosti Volkswagen, odkazujúc na kauzu Dieselgate. V roku 2015 sa zistilo, že automobilka vybavila svoje vozidlá s naftovými motormi upraveným softvérom, ktorý pri testoch výfukových plynov umelo znižoval množstvo vznikajúcich emisií.
pri__baný náckovia…………
1 apríl je až ZAJTRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!