YouTube je ďalšou veľkou platformou, ktorá chce lepšie konkurovať video-sociálnej sieti TikTok. Krátke videá zaznamenané vo formáte na výšku a vylepšené rôznymi prvkami (text, hudba, nálepky…) sa v ponímaní YouTube nazývajú Shorts.
Naposledy sa sieťou TikTok inšpiroval Facebook. Do aplikácie Instagram pridal tzv. filmové pásy, v originálne Reels, ktoré sú rovnako nahrané v režime na výšku. Facebook už predtým odpozeral od konkurencie funkciu Príbehov a najnovšie poškuľuje po audio službe Clubhouse.
Videá Shorts sú od dnešného dňa dostupné na platforme YouTube na trhu v USA, píše web XDA Developers. Stále ide o beta verziu, ktorú tvorcovia v priebehu času ešte doladia.
Vývoj „novej“ funkcie trval 12 mesiacov, všetko by teda malo byť pripravené na to, aby sa čoskoro dostala ku všetkým používateľom z celého sveta. Chvíľu to ale ešte potrvá.
„YouTube Shorts sú vertikálne videá s dĺžkou do 60 sekúnd. Diváci krátke videá nevidia len vo vašom kanáli, ale aj na poličke Shorts na domovskej stránke. Môžu tak vyskúšať vertikálne zobrazenie určené pre krátke videá.
Nástroj na tvorbu krátkych videí na YouTube, kamera služby Shorts, umožňuje jednoduché vytvorenie videí s dĺžkou do 15 sekúnd a nasnímanie viacerých klipov. Môžete tiež použiť rozličné kreatívne funkcie,“ uvádza pomocník služby YouTube.
AK si chcete nejaké to krátke video pozrieť, zadajte do vyhľadávača v aplikácii YouTube hashtag #shorts.