Elektromobil Kia EV6 sa svetu postupne odhaľuje od začiatku marca, kedy výrobca zverejnil prvé oficiálne fotografie. Po mesiaci sa konečne dozvedáme, čo sa nachádza pod jeho kapotou.
Kia EV6 sa bude predávať v niekoľkých verziách – od základnej až po tú najšportovejšiu s označením GT. Ako je už známe, novinka je postavená na platforme E-GMP, ktorú zdieľa so svojím súrodencom Hyundai Ioniq 5.
Štandardná Kia EV6 môže byť vybavená buď 58 kWh alebo 77,4 kWh batériou. Kia EV6 GT ponúkne iba 77,4 kWh akumulátor. Rovnako bude na výber medzi pohonom všetkých alebo len zadných kolies. To platí pre štandardný model.
EV6 GT bude k dispozícii iba s pohonom všetkých kolies s elektronickým diferenciálom s obmedzenou svornosťou.
- EV6 RWD 58 kWh – 167 koní
- EV6 RWD 77,4 kWh – 223 koní
- EV6 AWD 58 kWh – 231 koní
- EV6 AWD 77,4 kWh – 320 koní
- EV6 GT AWD 77,4 kWh – 584 koní
Ako môžeme vidieť v prehľade vyššie, Kia EV6 GT výrazne prevyšuje svojich civilnejších súrodencov. K jej výkonu patrí točivý moment 740 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximálka na úrovni 260 kilometrov za hodinu. Na jedno nabitie by mala ostrá verzia prejsť 370 kilometrov.
Dojazd necelých 510 kilometrov zabezpečí model EV6 s pohonom zadnej nápravy a 77,4 kWh akumulátorom. Zrýchlenie za 5,2 sekundy je stále dynamické. Verzia s menšou batériou sa môže pochváliť zrýchlením za 6,2 sekundy.
Všetky verzie sú vybavené 800V elektrickým systémom. Nabitie 77,4 kWh batérie z 10 na 80 percent kapacity potrvá približne 18 minút. Samozrejme, na výkonnej dobíjacej stanici. Infotainment Kia Connect zobrazí mapu staníc priamo na palubnom displeji.
Kia EV6 je schopná aj obojsmerného nabíjania. Poslúži ako „veľká powerbanka“ pre dobíjanie (3,6 kW) iných zariadení vrátane elektromobilov.
Efektívnu prevádzku podporuje 6-stupňová rekuperácia energie pri brzdení a výkonné tepelné čerpadlo ktoré zachytáva prebytočnú energiu z chladiaceho systému. Batéria by si mala aj v mínusových teplotách zachovať 80 percent z kapacity, resp. dojazdu.
Keďže je Kia EV6 elektromobilom novej generácie, v jej výbave nechýba celý rad asistenčných systémov, moderný interiér s dvomi 12-palcovými obrazovkami s miernym zakrivením pre minimalizáciu odleskov, head-up displej s rozšírenou realitou, pripojenie na internet alebo ovládanie na diaľku cez aplikáciu.
Sklamať by nemal ani audio systém Meridian, pokiaľ si zaň zákazník priplatí. Najvýkonnejšia verzia ho ponúkne už v základnej výbave. Kia EV6 sa začne predávať v druhej polovici roka. Na ceny a upresnenie dostupnosti pre konkrétne trhy si ešte musíme počkať.