Čoraz populárnejší audio čet Clubhouse je dostupný len pre platformy iOS a iPadOS, používatelia zariadení s operačným systémom Android si v aplikácii zatiaľ pokecať nemôžu.
Clubhouse ale bude dostupný aj pre Android. Koncom januára predstavitelia platformy potvrdili, že začnú pracovať aj na tejto verzii aplikácie. Kedy bude dostupná? O niekoľko mesiacov.
Uviedol to spoluzakladateľ služby Clubhouse Paul Davison vo svojej pravidelnej relácii Townhall, ktorá na Clubhouse prebehla poslednú nedeľu. Píše o nej TechCrunch. Paul poznamenal, že na verzii aplikácie pre Android pracujú „naozaj tvrdo“ a potrvá „pár mesiacov“, kým bude pripravená.
Konečne je tak známy aspoň bližší časový rámec, kedy by sme sa mohli aplikácie Clubhouse pre Android dočkať. Mobilný operačný systém od Google na celosvetovom trhu so smartfónmi dominuje, aplikácia pre Android by teda istotne podporila ďalší rast a záujem o službu zo strany používateľov.
Do Clubhouse aj bez pozvánky?
Paul Davison je rovnako otvorený k eventuálnej požiadavke odstrániť systém pozvánok, na základe ktorých sa dá do aplikácie dostať. Zmena by sa podľa neho mohla uskutočniť „v najbližších mesiacoch“.
Podľa spoluzakladateľa bude naozaj dôležité, aby bol Clubhouse otvorený pre všetkých používateľov. Menoval aj pár zmien v aplikácii. Používateľom poskytnú väčšiu kontrolu nad okamžitými upozorneniami a po spustení aplikácie sa im zobrazí zoznam s odporúčanými miestnosťami.
Paul Davison taktiež varoval používateľov, aby si do Android a PC zariadení neinštalovali falošné aplikácie Clubhouse. Môžu byť totižto škodlivé. Popularitu aplikácie sa snažia zneužiť kybernetickí útočníci, ktorí môžu prostredníctvom falošných aplikácií distribuovať malvér alebo iný typ škodlivého kódu.
Rovnako ako pre Android, ani pre desktopy zatiaľ neexistuje oficiálna aplikácia. PC verzia aplikácie však pre službu prioritou nie je.
Tvorcovia obsahu dostanú v budúcnosti nástroje, pomocou ktorých budú môcť speňažovať svoju tvorbu. Či už formou predplatného, priamych platieb alebo prostredníctvom sponzorstva vychádzajúceho zo spolupráce so značkami a firmami.
K nim tvorcovia dostanú aj analytické funkcie, ktoré im umožnia sledovať aktivitu, počet poslucháčov a ďalšie dôležité ukazovatele. Kedy budú tieto možnosti sprístupnené, ale spoluzakladateľ platformy neuviedol.
Na rozmach platformy Clubhouse sa konkurencia nečinne neprizerá, naopak. Twitter pracuje na vlastnej verzii služby s názvom Spaces, ktorá by mohla byť dostupná od apríla. Potom tu je Facebook, ktorý takisto vyvíja vlastnú podobu aplikácie Clubhouse.