Spoločnosť SellCell uskutočnila začiatkom marca online prieskum, prostredníctvom ktorého sa snažila zistiť mieru lojality spotrebiteľov ku konkrétnej značke smartfónov.
Prieskum sa uskutočnil na americkom trhu a zapojilo sa doň 5000 respondentov starších ako 18 rokov. Zmeral sa na päť hlavných značiek smartfónov, menovite Apple, Samsung, Google, LG a Motorola.
Smartfón rovnakej značky by si podľa výsledkov prieskumu (TU) znovu kúpilo 91,9 % zákazníkov Apple. Dôvera k smartfónom iPhone je tak podľa spoločnosti SellCell historicky vôbec najvyššia.
V Android klube sa najvyššej dôvere teší značka Samsung. Smartfón Galaxy by si opäť kúpilo 74 % z oslovených spotrebiteľov. V roku 2019 však bola spokojnosť zákazníkov s touto značkou vyššia, na úrovni 85,7 %.
Pri smartfónoch Google Pixel by zostalo 65,2 % ich súčasných používateľov. V prípade značiek LG a Motorola sú čísla podstatne nižšie, 37,4 %, respektíve 29 % v prípade druhej menovanej značky.
Tretina zo všetkých používateľov, ktorí sa rozhodli zmeniť značku smartfónu, uviedla ako hlavný dôvod výmeny lepšiu ochranu súkromia. Zákazníci sa obávali, že ich smartfóny sledovali viac ako mali, a boli preto ochotní prejsť k tej značke, ktorá im sľubovala lepšiu ochranu osobných údajov.
Pre štvrtinu opýtaných bola pri výmene rozhodujúca ponuka vyššej hodnoty za vynaložené prostriedky.
Väčšina používateľov smartfónov iPhone im nezostáva verná kvôli prepracovanému ekosystému, ako by sa mohlo zdať. Priznalo to len 21 % z opýtaných. 10 % z nich považuje prechod na inú platformu za príliš veľký problém.
Pre zákazníkov Samsungu nie je platforma taká dôležitá (5 %). Ale 18 % z nich sa vyjadrilo, že by bolo pre nich komplikáciou presedlať na systém iOS. Spoločnosť SellCell sa opýtala aj na najobľúbenejšie súčasné vlajkové smartfóny.
Respondenti by si vybrali iPhone 12 (17 %) a 12 Pro Max (12,7 %). Nasledujú Samsung Galaxy S21 (11,4 %), iPhone 12 Pro (10,6 %) a Galaxy S21 Ultra (10 %). Naopak, nezaujala Motorola Edge+ (0,8 %), Motorola Razr 5G (1,2 %) a LG Wing 5G (2,3 %).
Samozrejme, výsledky prieskumu treba brať s rezervou. Prebehol iba na americkom trhu a sústredil sa len na 5 značiek smartfónov. V krajinách, kde sú Android zariadenia populárnejšie, by výsledky prieskumu zrejme vyzerali trochu inak.
Na americkom trhu so smartfónmi má najväčší podiel Apple a Samsung. Podiel značiek LG, Pixel a Motorola je oproti nim citeľne menší.
ja by som to napísal inak ale ok :)))))))))))))))))))))
appleckari su jak sekta. Je uplne jedno co apple vyda, musia to vzdy mat a navzajom sa budu utesovat, aki su uzasni.
ale tu si zle napísal :))) uzasni = pri_je_ba_ny správne !!! :))))))))))