Podobne ako Netflix, aj hudobná služba Spotify zaznamenala v uplynulom roku nárast nových používateľov. Hudobná služba však aj naďalej uprednostňuje navyšovanie používateľskej základne pred dosahovaním zisku.
Za obsah v hudobnej službe si platí už 155 miliónov zákazníkov. Počet predplatiteľov tak medziročne vzrástol o 24 %. Na konci roka 2019 mala služba 124 miliónov platiacich zákazníkov.
Celkový počet používateľov je ďaleko vyšší. Spotify na rozdiel od Apple Music či Tidalu ponúka aj bezplatný prístup k hudbe a podcastom, ktorý je však podporovaný reklamou. Tento model je obzvlášť populárny v nízkopríjmových krajinách.
Spotify v bezplatnom režime využíva ďalších 199 miliónov ľudí, čo predstavuje medziročný nárast o 30 %.
Najlukratívnejším trhom pre Spotify je Európa a Severná Amerika. Zákazníci si obľúbili formy predplatného Premium Family a Premium Duo. Darí sa aj podcastom. Čas strávený ich počúvaním sa medziročne takmer zdvojnásobil. V knižnici hudobnej služby sa nachádza 2,2 milióna podcastov.
Spotify sa podarilo zvýšiť tržby (z 1,86 na 2,17 mld. eur), o zisku však reč byť nemôže. V poslednom štvrťroku 2020 účtovníci zapísali stratu na úrovni 125 miliónov eur. Výsledok je lepší ako v poslednom štvrťroku 2019, kedy strata predstavovala 209 miliónov eur.
Pripomenieme, že predstavitelia Spotify sa odhodlali zvýšiť cenu rodinného predplatného (Premium Family). To doteraz stálo 8,99 eur mesačne, po novom to bude o dve eurá viac (10,99 eur).
Nová cena platí od 1. februára aj na Slovensku, ceny ostatných dvoch programov (Premium a Premium Duo) sa nemenia. Aspoň zatiaľ.