Švédska hudobná služba Spotify si v roku 2018 nechala patentovať technológiu, ktorá by dokázala rozpoznať reč užívateľa či šum v pozadí a následne použiť získané dáta na rôzne účely. Pochopiteľne, medzi tie hlavné nepochybne patrí lepšie cielenie hudby, podcastov či dokonca aj reklám.
Tento patent bol konečne schválený len nedávno, presnejšie 12. januára 2021, informuje 9to5Mac.Technológia však v sebe skrýva oveľa väčší potenciál, než sa na prvý pohľad môže zdať.
Spotify môže rozpoznať vek, prízvuk či dokonca aj emócie užívateľa
Zo všetkých potenciálnych možností využitia najviac zaujalo sledovanie intonácie či rytmiky reči za účelom identifikácie emócií, prízvuku, pohlavia či dokonca aj veku užívateľa. Vďaka týmto údajom dokáže Spotify lepšie prispôsobiť ponúkanú hudbu či reklamy.
Patent taktiež popisuje schopnosť rozpoznania okolia, v ktorom sa užívateľ momentálne nachádza alebo či je užívateľ v danej chvíli sám alebo v skupine.
Dočkáme sa? To je zatiaľ otázne
Zatiaľ nie je isté, kedy a či vôbec sa funkcia dopracuje na trh, nakoľko stále ide len o patent. Žiaľ, podrobnejšie informácie či náznaky neponúka ani vyjadrenie samotnej spoločnosti. Konkrétne tvrdí, že v minulosti podala už stovky patentov na rôzne vylepšenia, pričom stále podáva nové a nové. Objasňuje, že niektoré patenty sa neskôr stanú súčasťou aplikácie, iné zase nie. „Našou ambíciou je ponúkať najlepší možný audio zážitok, no aktuálne nevieme poskytnúť žiadne podrobnejšie novinky.“
Čo na funkciu hovoríte vy? Uvítali by ste takúto možnosť v Spotify?