Apple, Samsung, Xiaomi… Nie je žiadnym prekvapením, že v posledných troch mesiacoch minulého roka predali najviac smartfónov práve tieto značky. Vyplýva to z údajov prieskumných agentúr IDC alebo Counterpoint Research.
Ako však v hviezdnej konkurencii obstála značka, ktorá v minulosti patrila k tomu najlepšiemu a najznámejšiemu vo svete mobilov? Veľa vody nenamútila. V poslednom štvrťroku 2020 sa k zákazníkom dostalo len 2,77 milióna smartfónov značky Nokia, ktorú prevádzkuje konzorcium HMD Global.
To znamená, že smartfóny tejto značky mali v 4. kvartáli 2020 len 0,7 % podiel na trhu a v rebríčku najpredávanejších výrobcov sa ocitla až na 15. mieste. Informuje o tom nokiamob.net na základe údajov poskytnutých agentúrou Counterpoint Research.
Nokia ale predáva aj modernizované verzie klasických mobilných telefónov, tzv. feature phones. Ide o zariadenia, ktoré vyzerajú ako mobily starej generácie. Majú zväčša malý a jednoduchý displej, fyzickú klávesnicu, nekomplikovaný operačný systém a minimum „múdrych“ a funkcií.
Popri hlasových hovoroch a krátkych textovaných správach ale môžu byť vybavené aj základnými internetovými a multimediálnymi funkciami, ako aj jednoduchým fotoaparátom, slotom pre microSD karty či GPS pripojením.
Takýchto zariadení Nokia predala v poslednom štvrťroku 2020 12,7 milióna kusov. V tomto segmente sa tak Nokia stala trhovou dvojkou (16 % podiel) hneď po výrobcovi iTel (22 %).
Pri pohľade na predchádzajúce roky zistíme, že Nokia vždy dokázala predať viac klasických mobilov ako smartfónov. Problémom je, že objem zariadení dodaných zákazníkom postupne klesá.
Kým v roku 2018 zvládla Nokia predať celkovo 17,9 milióna smartfónov a 64 miliónov jednoduchých mobilov, v roku 2020 to bolo už len 8 miliónov smartfónov a 38,6 milióna klasických mobilných telefónov. Ak bude tento trend pokračovať, budúcnosť značky Nokia zrovna ružovo nevyzerá.
Keď majú predražené zariadenia sa nečudujem!