Sociálna sieť Instagram predstavila v auguste minulého roka nový formát pre publikovanie obsahu zvaný Reels. Išlo o priamu reakciu na rýchlo rastúcu platformu TikTok, ktorej ústredným prvkom sú videá zaznamenané na výšku.
Obe platformy tak ponúkajú prakticky totožné spôsoby, ako zverejňovať takýto typ videí. Niektorí tvorcovia obsahu si preto uľahčili „prácu“ a zverejňovali rovnaké video na oboch sociálnych sieťach.
Videá recyklované z TikTok-u spoznáte ľahko. V ich pravom spodnom rohu sa vždy nachádza vodoznak s logom sociálnej siete. Instagram neteší, že sa v jeho Reels takéto videá objavujú a už ich viac nebude odporúčať.
Oznámil to v príspevku adresovanom tvorcom obsahu. Sociálna sieť konkurenčný TikTok konkrétne nespomína, no vzhľadom na najnovšie opatrenie sa dá usudzovať, že je práve táto konkurenčná služba dôvodom na sprísnenie pravidiel, alebo inak, „zvýšenie kvality obsahu“.
Instagram vs TikTok
Spoločnosť odporúča, aby tvorcovia zverejňovali len zábavný a inšpiratívny obsah vylepšený kreatívnymi nástrojmi (text, nálepky a pod.). Ďalej pripomína vertikálny formát či používanie originálnych zvukových stôp, poprípade hudby z databázy Instagramu.
Naopak, vystríha pred videami pochádzajúcimi z iných aplikácií, ktoré obsahujú logo alebo vodoznak. Video by malo mať dostatočne vysoké rozlíšenie a jeho väčšiu časť by nemal prekrývať text.
Ak niekto video s vodoznakom TikToku a iných aplikácií v Reels zverejní, sociálna sieť ho nevymaže. Stále sa bude zobrazovať v informačnom kanáli a v profile jeho autora. Nedostane sa ale do samostatnej sekcie, v ktorej Instagram odporúča a propaguje zaujímavé vertikálne videá.