Po raketovom nástupe TikToku tu máme ďalšiu novú sociálnu sieť, ktorá sa derie dopredu. Ide o platformu Clubhouse, ktorá už stihla osloviť aj používateľov z našich končín.
Clubhouse je sociálnou sieťou, v ktorej sa nezdieľajú žiadne fotky, videá, správy ani textové príspevky. V podstate ide o hlasový chat v reálnom čase, ktorý prebieha v miestnostiach s rôznou tematikou.
Každá takáto miestnosť má svojho moderátora, ktorý diskusiu vedie. Do konverzácie sa môžu zapojiť aj poslucháči. Prihlásia sa o slovo a ak im ho moderátor udelí, môžu sa vyjadriť. Rozprávať sa dá o čomkoľvek: o móde, technológiách, domácich miláčikoch, hrách…
Kto už Clubhouse vyskúšal, vie, že sa diskusie môžu vyvíjať a neraz skončia pri úplne inej téme. Je to jedno, pokiaľ obsah poslucháčov baví. Ak nie, môžu miestnosť nenápadne opustiť.
Clubhouse je však zatiaľ pomerne exkluzívnou záležitosťou, čo zvyšuje jeho atraktivitu. Aplikácia sociálnej siete je dostupná len pre zariadenia iOS od Apple. Okrem toho potrebujete pozvánku. Tú vám môže poslať niekto, kto je už v Clubhouse pripojený.
Platforma Clubhouse ale nie je dokonalá. Trpí rovnakými problémami ako iné sociálne siete. Popri rasizme a iných formách nenávistných prejavov sa v nej môžu šíriť aj dezinformácie a na mieste je tiež otázka ochrany osobných údajov, uvádza infosecurity.sk.
Clubhouse si pochopiteľne všíma sociálna konkurencia, konkrétne Facebook. The New York Times informuje, že Facebook pracuje na napodobenine sociálnej siete Clubhouse, čo mnohých asi neprekvapí.
Facebook sa už „nechal inšpirovať“ Snapchatom (Príbehy) alebo TIkTokom (Reels). Práca na vlastnom prevedení konverzačnej platformy je podľa NYT v úvodnej fáze vývoja. Nie je preto jasné, kedy a či vôbec niečo takéto v podaní Facebooku naozaj vznikne.
Diskusie v miestnosti na Clubhouse sa pred pár dňami zúčastnil aj sám Mark Zuckerberg, šéf Facebooku. Témou rozhovorov bola budúcnosti rozšírenej a virtuálnej reality. Čaro novej sociálnej siete už objavilo niekoľko desiatok známych osobností, vrátane Elona Muska, herca Jareda Leta či rappera menom Drake.
Za zmienku stojí, že konkurenciu pre Clubhouse pripravuje aj Twitter. Nazýva sa Spaces a jej vývoj je pokročilejšej fáze.
Momentálnou výhodou ostrieľaných hráčov trhu je, že ich aplikácie sú dostupné na všetkých kľúčových platformách, tešia sa veľkej užívateľskej priazni a neexistuje pri nich žiadne obmedzenie v podobe pozvánok.