Hladinu v odvetví sociálnych sietí v posledných týždňoch rozvírila nová aplikácia, o ktorej ste už pravdepodobne počuli. Clubhouse je síce sociálnou sieťou, no inou ako všetky ostatné.
Clubhouse sa namiesto textových statusov, obrázkov a zdieľania rozličných internetových odkazov zameriava na diskusie v reálnom čase. Stačí si v aplikácii vybrať miestnosť s určitou témou a počúvať, o čom hostia a moderátori diskutujú.
Pokiaľ máte k téme čo povedať, prihlásite sa o slovo. Ak vám ho moderátor udelí, poslucháčom môžete povedať, čo máte na srdci. Clubhouse je v súčasnosti trendovou aplikáciou, za čím môžeme vidieť hneď niekoľko dôvodov.
V prvom rade to je nový a neopozeraný formát sociálnej siete, ktorý by sme mohli považovať za akúsi nadstavbu podcastov. Tie môžete len počúvať, pričom sú nahrané dopredu. Clubhouse je okrem toho vďačným nástrojom, ako si s niekým pokecať v čase, keď sa musíme vyhýbať osobným kontaktom.
Popularite aplikácie nahráva relatívna exkluzivita. Dostupná je iba pre platformu iOS (zatiaľ) a okrem toho sa do aplikácie dostanete len s pozvánkou. V neposlednom rade tu sú známe osobnosti, ktoré pomohli aplikáciu organicky spropagovať. Stačí spomenúť Elona Muska, ktorý taktiež objavil čaro novej platformy.
To, že je Clubhouse hit, dokazujú údaje z obchodu Apple App Store. Vyhodnotili ich analytici z App Annie. Podľa nich aplikácia zaznamenala celosvetovo už 8 miliónov stiahnutí. To na prvý pohľad nie je veľa, ak to vezmeme z globálneho hľadiska.
Lepší obraz poskytne až graf nárastu počtu používateľov, presnejšie stiahnutí. Strmosť krivky dobre naznačuje, že sociálnu sieť čaká ďalší dynamický rast. Verzia pre Android a širšia dostupnosť pozvánok, alebo rovno ich zrušenie, by krivku vyhnala do ešte väčších výšin.
Aplikácia Clubhouse bola uvedená do prevádzky len v apríli 2020. Do mája mala iba 1500 používateľov. Od decembra 2020 do súčasnosti sa jej používateľská základňa rozšírila takmer štvornásobne.
Clubhouse je novou platformou, ktorá trpí rovnakými problémami ako iné sociálne siete. Ide napríklad o rasizmus a iné formy nenávistných prejavov alebo ochranu osobných údajov, uvádza infosecurity.sk.
Clubhouse si pochopiteľne všíma aj konkurencia. Špekuluje sa, že jej klon pripravuje gigant Facebook. Zatiaľ nepotvrdená informácia veľmi neprekvapuje. Facebook v minulosti skopíroval Príbehy (Snapchat) alebo formát videí Reels, ktorý odpozeral od TikToku.
ou-jéééééééééé ovečky sú spokojné že majú ďalšiu dementnú apku pre nich vytvorenú :)))))))))))))))))) rýchlo rýchlo sťahujte je to fúúúžasná vec každý ju musí mať lebo nebude inn !!!!!!!!!!!!!