Obchod Apple App Store je považovaný za bezpečnejší a obsahovo kvalitnejší ako konkurenčný Google Play. Ani Apple však nedokáže účinne zabrániť tomu, aby sa do jeho obchodu nedostali nekorektné aplikácie.
V Apple App Store sa objavilo pár nepoctivých aplikácií, ktoré ich vývojárom zarobili milióny dolárov. Neobozretným používateľom ponúkali predplatné a možnosť zakúpiť si položky v aplikáciách za premrštené ceny. Dôveryhodnosť aplikácií pritom podporovali falošné hodnotenia a recenzie. Na problém pred časom upozornil vývojár Kosta Eleftheriou.
Zdá sa, že Apple si je problému s podvodnými aplikáciami vedomý a reaguje naň. Jednému z vývojárov totižto odmietol schváliť aplikáciu z dôvodu, pretože ceny jej produktov určených na nákup „neodrážajú hodnotu funkcií a obsahu ponúkaného používateľovi“.
E-mail s odmietavým stanoviskom získal server 9to5mac.com od dotknutého vývojára. Nakoniec vysvitlo, že Apple odmietol schváliť aplikáciu vývojára neoprávnene. Tím pre kontrolu obsahu v App Store po konzultácii s vývojárom aplikáciu nakoniec schválil.
Apple tak zrejme pritvrdil a dôslednejšie skúma, za akú cenu vývojári vo svojich aplikáciách predávajú predplatné a rôzne digitálne produkty. Apple pritom kontroluje každú jednu aplikáciu a aktualizáciu, a to pomerne prísne. Preto sa stáva, že pri vydaní aplikácie pre Android a iOS zároveň je často najskôr schválená tá pre platformu Android.
Apple v stanovisku pre vývojára uviedol, že zákazníci očakávajú, že App Store bude bezpečným a dôveryhodným trhom pre nákup digitálneho tovaru. Aplikácie by nikdy nemali túto dôveru zradiť tým, že sa pokúsia používateľov nejakým spôsobom okradnúť alebo podviesť.
Apple vývojárovi odporučil aplikáciu alebo produkty, ktoré obsahuje, upraviť tak, aby používateľovi v čase nákupu poskytli väčšiu hodnotu.
Pre používateľov zariadení od Apple je určite dobrou správou, že Apple dôslednejšie posudzuje aj tento aspekt aplikácií a hier. Cestu do App Store aplikáciám často zablokujú chyby, problémy so stabilitou a ochranou súkromia, alebo nevhodný a urážlivý obsah. Vývojári by si okrem toho mali dávať pozor aj na premrštené ceny.
Google by sa pri posudzovaní aplikácií mohol konkurentom Apple inšpirovať a taktiež prísnejšie kontrolovať to, čo aplikácia predáva.