Vlajková loď automobilky Tesla, Model S, sa vyrába už niekoľko rokov bez väčších dizajnových zmien. Nadčasový vzhľad nestarne, napriek tomu sa ho tvorcovia rozhodli osviežiť. A nie je to len kozmetické osvieženie.
Aspoň to platí pre interiér prémiového elektromobilu, ktorý prišiel o okrúhly volant a vertikálny formát obrazovky. Ovládač riadenia dostal futuristický look a nový hranatý tvar bez vrchnej obruče, ktorá tak nebude prekážať vo výhľade na menšiu obrazovku nachádzajúcu sa priamo pred vodičom.
Hlavná obrazovka s uhlopriečkou 17-palcov zostáva na svojom mieste. Inžinieri ale zmenili jej orientáciu. Po novom zobrazuje obsah v režime na šírku a nie na výšku, ako tomu bolo doposiaľ.
Aby nebolo náhodou displejov málo, 8-palcový panel majú k dispozícii aj pasažieri sediaci na zadných sedadlách.
Po ruke sú bezdrôtové nabíjačky pre smartfóny, USB-C porty pre každého člena posádky, vynovené sedadlá s vyhrievaním a odvetrávaním a taktiež prepracovaný 920 W audio systém s 22 reproduktormi a potláčaním hluku.
Tesla Model S nie je jediným modelom, ktorý inžinieri prekreslili. Rovnaký facelift sa dotýka aj masívneho SUV Tesla Model X. Zmeny vzhľadu exteriéru vozidiel sú malé, takmer zanedbateľné. Upravil sa len tvar nárazníkov, prevedenie dekoratívnych prvkov a pár ďalších detailov.
Tesla Model S Plaid+
Vrcholom ponuky automobilky Tesla je Model S s označením Plaid+, ktorý má 1100 koní. Dojazd presahuje 840 kilometrov, tri elektro motory sa postarajú o zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 2,1 sekundy a maximálku na úrovni 320 kilometrov za hodinu.
Podľa nemeckej lokalizácie e-shopu Tesla stojí táto verzia 139 900 eur. Model S Plaid (bez „+“) je o niečo skromnejší a lacnejší. Čísla sú ale stále viac ako zaujímavé. Za 116 900 eur zákazník dostane dojazd 628 kilometrov, totožnú maximálnu rýchlosť a takmer identické zrýchlenie.
Verzie Plaid sa pýšia koeficientom aerodynamického odporu 0,208 Cd, čo je podľa automobilky najnižšia hodnota spomedzi všetkých predávaných osobných áut. Aerodynamiku podporujú väčšie brzdy, nové tlmiče a úpravy podvozku.
Základom je potom Model S Long Range, ktorý na jedno nabitie prejde 663 kilometrov a na stovku zrýchli za 3,2 sekundy. Stačiť by mala aj maximálna rýchlosť obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.