Samsung začal koncom roka aktualizovať svoje najnovšie zariadenia na najnovšiu verziu Android 11, s ktorou je spojené aj používateľské rozhranie One UI 3.0. Vyzerá to tak, že v aktualizácii sa nachádza aj malinká chyba.
Softvérovú chybu si všimli redaktori z GalaxyClub. Týka sa zobrazovania štatistík z využitia batérie, resp. ich nedostupnosť. K zaseknutiu malo dôjsť úderom nového roka. Ovplyvnených je niekoľko zariadení bežiacich na Android 11 s One UI 3.0 ako napríklad Galaxy S20 či Note20.
Moderné smartfóny svojim používateľom umožňujú nazrieť do štatistík vyplývajúcich z využívania batérie, vďaka čomu majú lepší prehľad o tom, čo spotrebováva najviac energie a čo je naopak úsporné.
Práve tento prehľad na Galaxy zariadeniach chýba. Zobrazuje sa len tá najzákladnejšia informácia o tom, koľko % batérie ostáva a ako dlho vám telefón vydrží zapnutý. Momentálne nie je jasné, čo spôsobilo tento kuriózny problém, no dobrou správou je, že k nemu máme riešenie.
Ako opraviť zobrazovanie štatistík
- Otvorte na telefóne nastavenia a zamierte do menu „Aplikácie“
- Keď máte toto menu otvorené, kliknite na malú ikonku pri texte „Vaše aplikácie“. Je umiestnená v rovnakej úrovni ako bodky.
- Ťuknite na posuvník vedľa „Zobraziť systémové aplikácie“ a ťuknite na OK
- Medzi aplikáciami vyhľadajte „Samsung Device Health Manager Service“ a ťuknite na ňu
- V tomto menu ťuknite na „Úložisko“
- Vľavo dole kliknite na „Vymazať údaje“ a voľbu potvrďte tlačidlom OK
- Hotovo, telefón by mal opäť začať zbierať informácie o využití batérie.
Na našom redakčnom Galaxy S20 Ultra tento postup zabral hneď ako sme ho skúsili. Ak vám štatistiky o batérii chýbali, veríme, že zaberie aj vám. Určite nám však dajte vedieť v diskusii nižšie, či sa vám podobná chyba prejavila tiež.
Na S20 táto oprava fungovala
Ja mam oveľa vážnejší problém po inštalácii novej aktualizácie. Máme doma dva S20ky a po inštalácii androidu11 a one UI3.0 nastal tento problém. Pri hovore vypadáva mikrofón a ten na „druhej strane“ raz počuje a raz nepočuje. Je to vážne otravujúce. Zaujímavé je že to robí len pri normálnom hovore cez sieť operátora. Pri hovoroch cez vyber, whatsapp… sa to nestalo. Kamarátovi sa to po aktualizácii začalo robiť tiež. Ďalší problém je že aj po reštarte na výrobné nastavenia sa už nevrátite na oneUI2.5 a Andr10. Preto som musel spravit downgrade cez odin a PC. Teraz jeden mobil so starým systémom funguje bez problémov a ten druhý na ktorom som nechal nový systém stále prerušuje. Kamarát sa rozhodol počkať na ďalšiu aktualizáciu a dufa že to už bude fungovať správne….
Tiež sa mi zdalo, že mi vypadáva signál. Oba telefóny, na ktorých sme si volali bežia na One UI 3.0. Každopádne, posunul som tento bug report do Samsungu, verím, že prídu s opravou 🙂
Možno ešte doplňujúca otázka – pri ktorom operátorovi/operátoroch sa prejavoval problém? (Volajúci/volaný). Vopred vďaka.
Ja mám všetky Telekom. Ale robí to ci volam ja, alebo mne. Tiež nezáleží komu volám. Prerušuje aj keď si voláme navzájom v rodine…
S20+ rovnaká chyba, po odklikaní postupu sa nič nezmenilo. Dúfam, že príde nejaká záplata čoskoro.
Bohuzial rovnaka skusenost nezabralo
Dneska mi prišla aktualizácia android11 na s10lite a nemám tento problém , všetko ide ako má. 🙂