Spoločnosť Xiaomi sa teší silnému postaveniu v odvetví nositeľnej elektroniky na zápästie, za čo vďačí hlavne inteligentnému športovému náramku Mi Band. Cenovo dostupné, no obstojne vybavené príslušenstvo patrí medzi najpredávanejšie vo svojej kategórii.
Na trhu s inteligentnými hodinkami a náramkami patrí spoločnosti Xiaomi 24,5-percentný podiel. Čínsky výrobca tak predbehol aj Apple, ktorý dokázal obslúžiť 21,6 percenta trhu (podľa IDC, Q3 2020).
Úspešný Mi Band od Xiaomi si pochopiteľne všíma aj konkurencia, najnovšie výrobca OnePlus, ktorý taktiež pochádza z Číny.
Android Central informuje, že tento výrobca má v priebehu prvého štvrťroka uviesť na trh inteligentný športový náramok OnePlus Band, ktorý toho bude mať veľa spoločného s náramkom Mi Band 5 od Xiaomi.
Predbežne sa hovorí o odolnosti voči vode (IP68), AMOLED obrazovke (1,1-palca), 14-dňovej výdrži na jedno nabitie, monitorovaní spánku, srdcovej frekvencie a nasýtení krvi kyslíkom. Náramok by mal okrem toho obsahovať viac ako desiatku rozličných cvičebných režimov.
OnePlus by si mal za náramok od zákazníkov vypýtať približne 40 dolárov, čo z neho (zatiaľ) robí skutočnú konkurenciu pre Mi Band od Xiaomi. Podľa Android Central začne výrobca náramok predávať najskôr na trhu v Indii, neskôr sa dostane aj do ďalších krajín a regiónov vrátane Európy.
Spoznať by sme ho mali v januári alebo začiatkom februára, pár týždňov pred predstavením smartfónu OnePlus 9.
OnePlus Watch
OnePlus Band pritom nebude jedinou nositeľnou novinkou z dielne OnePlus. Spoločnosť má v pláne predstaviť aj inteligentné hodinky, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou poženie operačný systém od Google, WearOS. Na sociálnej sieti Twitter to potvrdil šéf OnePlus Pete Lau.
O hodinkách od OnePlus toho veľa nevieme. Mali by ale ponúknuť klasický dizajn s okrúhlym ciferníkom (displejom) a puzdrom s lunetou. Hodinky by ale nemali byť výsostne cenovo dostupné, skôr naopak. Zrejme pôjde o produkt pre náročnejších zákazníkov.
Pre spotrebiteľov s obmedzeným rozpočtom bude určený práve náramok OnePlus Band.
Obchodná stratégia tak bude podobná ako pri smartfónoch. Náramok môžeme priradiť k cenovo dostupnému OnePlus Nord, zatiaľ čo hodinky k štandardným vlajkovým smartfónom OnePlus s vyššou cenou.