Digitálne prístrojové štíty a displeje nie sú v moderných automobiloch, obzvlášť v elektromobiloch, ničím novým. Popri Tesle, pre ktorú sú obrovské obrazovky v kabíne charakteristické, sa podobnými riešeniami pýši aj Audi, Porsche (Taycan) a pár ďalších výrobcov.
Nezaostáva ani Mercedes. Po čerstvej premiére novinky, ktorú automobilka nazvala Hyperscreen, by sa dalo povedať, že Mercedes konkurenciu prekoná. Spoločnosť s trojcípou hviezdou v logu totižto verejnosti ukázala palubný systém ako zo sci-fi filmu. Mercedes ním vybaví svoj pripravovaný luxusný elektromobil EQS.

Palubný informačný systém Hyperscreen je tvorený tromi OLED obrazovkami. Jedna je určená pre vodiča, druhá pre spolujazdca a tretia sa nachádza v strede palubnej dosky. Inžinierom sa podarilo obrazovky zakomponovať do uceleného tvarovaného panela, ktorý prekrýva antireflexné sklo Gorilla Glass.

Hyperscreen tak na prvý pohľad pôsobí, ako by bol vytvorený z jednej veľkej zobrazovacej plochy bez prerušení a medzier. Má úctyhodnú uhlopriečku 56 palcov a vyzerá naozaj dobre.
Operačný systém MBUX bude intuitívnejší a múdrejší. Priestor dostane strojové učenie, vďaka ktorému sa systém prispôsobí návykom vodiča a v správnej chvíli mu zobrazí všetko, čo potrebuje.

Na rozbitej ceste mu napríklad automaticky ponúkne nastavenie pre zdvihnutie podvozka, pokiaľ tak vodič učinil pri predošlej jazde na rovnakom úseku.
Pokiaľ vodič zvykne pri ceste z práce telefonovať s rodinou, na displeji sa mu ukážu rýchle voľby pre uskutočnenie hovoru. Príkladov by sa našlo viac.
Cieľom Mercedesu je, aby mala posádka ihneď k dispozícii všetky bežné funkcie, či už ide o navigáciu alebo iné kľúčové prvky. Ideálne bez toho, aby sa musel vodič hrabať v menu systému a hľadať žiadanú funkciu.

Jas obrazoviek, resp. celého panela, sa automaticky prispôsobí svetelným podmienkam. V aute tomuto účelu poslúži svetelný senzor a integrovaná kamera. Displej pred sedadlom spolujazdca bude aktívny len vtedy, ak bude toto miesto obsadené. Keďže Mercedes stavil na OLED technológiu, neaktívne časti obrazoviek budú skutočne vypnuté.
O hladký chod a okamžité reakcie sa postará bližšie nešpecifikovaný 8-jadrový procesor s 24 GB operačnou pamäťou. Luxusný elektromobil Mercedes EQS je zatiaľ zahalený tajomstvom.
Je ale šanca, že ho výrobca predstaví, minimálne odprezentuje, ešte v tomto roku. V každom prípade by malo ísť o plnohodnotnú „triedu S“ v kategórii elektromobilov.