O rozprávkovej aplikácii rovnomenného startupu Readmio sme písali len nedávno. Je plná rozprávok a ako ich rodič číta pre svoje deti, technológia rozpoznávania reči automaticky prehráva zvuky a hudbu, a vzniká tak jedinečný zážitok pre najmenších. Rodič nemusí stláčať žiadne tlačidlá, všetko sa deje automaticky.
Teraz sa zdá, že nápad podporovať čítanie rodičov pre deti má aj biznis potenciál. Za necelých 6 mesiacov si už aplikáciu stiahlo viac ako 60 tis. ľudí, pričom je dostupná len v Česku a na Slovensku. Podľa slov spoluzakladateľa Ilyu Novodvorského je však všetko pripravené na spustenie v zahraničí.
“Posledné mesiace sme pracovali na pridávaní nových funkcií, ako napríklad tmavý režim, push notifikácie alebo odmeny v podobe odznakov pre usilovných rodičov. Tiež sme dokončili aj novinku – funkciu nahraj si svoju audiorozprávku a opravili niekoľko chýb. V januári 2021 sprístupníme Readmio do sveta.”
Readmio sa zapáčil aj porote v súťaži CzechInvest Startup Challenge 2020. Túto súťaž už niekoľko rokov usporiadava práve CzechInvest a finálová desiatka súťažiacich bola vybraná z viac ako 80 ďalších nádejných startupov. Každý finalista mal 3 minúty na prezentáciu a 2 minúty na zodpovedanie otázok. Následne porota na základe kritérií odmenila 3 najúspešnejších. V silnej konkurencii Readmio obsadilo 3. miesto.
“Velice nás těší, že jsme získali 3. místo v CzechInvest Startup Challenge. Bylo nám ctí se zúčastnit a rádi bychom tímto poděkovali CzechInvestu za veškerou podporu. Těšíme se, že budeme i nadále přinášet radost rodičům i dětem prostřednictvím aplikace Readmio,” komentuje výsledok Ilya.
Investícia pol milióna eur
Týmto však skvelý začiatok Readmia na domácom trhu nekončí. Od konca leta interný tím pracoval aj na zabezpečení finančných prostriedkov na ďalší rozvoj. Práve teraz Readmio ohlasuje investíciu vo výške 500 000 eur od investičného fondu ZAKA. Väčšina finančných prostriedkov má byť použitá práve na expanziu na zahraničné trhy.
“Oslovili sme niekoľko českých a slovenských venture kapitál fondov, odprezentovali našu myšlienku a podarilo sa. Posledný štvrťrok sa už potom naplno rozbehol due diligence a všetky súvisiace aktivity,” povedal Jozef Šimko, COO a spoluzakladateľ firmy.
“Readmio nás svojím doterajším rastom na lokálnom trhu, sústredeným zameraním na užívateľskú skúsenosť a svojou technológiou presvedčil o potenciále ďalšieho rastu, ktorému ideme aktívne pomáhať. Za projektom stoja skúsení founderi a teraz je s investíciou správny čas expandovať, škálovať a presadiť aplikáciu na zahraničných trhoch” – komentuje Andrej Petrus, investičný manažér v ZAKA Startups.
Prvý polrok 2021 bude teda pre Readmio kľúčový. Vstup na nové trhy si vyžiada nielen dostatok kapitálu ale aj správny marketingový mix a veľa úsilia. Podstatná časť tohto úsilia pôjde aj do produkcie pútavého obsahu, či už v podobe tradičných alebo pôvodných rozprávok a príbehov. Koniec koncov, príbehy stoja uprostred celého zážitku z Readmia.
“Veľmi sa tešíme, že rozprávky si získavajú viac a viac pozornosti. Čítanie deťom je tak prospešné, že by to mal robiť každý rodič. Je málo aktivít, pri ktorých rodič dáva svojim deťom súčasne pozornosť, lásku, vedomosti, svoju blízkosť a zároveň aj mnoho zážitkov.” – dopĺňa Martin Bruncko, zodpovedný za tvorbu obsahu a zároveň tretí spoluzakladateľ.
Aplikáciu Readmio si môžete stiahnuť pre Android aj iOS zariadenia.