Počas najkrajšieho dňa v roku Slováci nezabudli na svojich blízkych, s ktorými sa nemohli osobne stretnúť. Vianočné vinše rodine, priateľom a známym adresovali prostredníctvom hlasových hovorov, video hovorov, SMS a MMS správ, čo sa podpísalo pod zvýšenú prevádzku v sieťach operátorov.
Údaje o spotrebe zákazníkov počas Štedrého dňa poskytli dvaja slovenskí operátori – 4ka a O2. Telekom a Orange tento rok štatistiky nezverejnili. Telekom podotkol, že po náročnom roku nechcel hneď na 1. sviatok vianočný zvolávať zamestnancov do práce len kvôli štatistikám.
4ka aj O2 uvádzajú, že počas tohtoročného Štedrého dňa zaznamenali nárast dátovej prevádzky o približne 40 percent (+/-), a to v porovnaní so Štedrým dňom minulého roka.
Aby sme boli konkrétnejší, 4ka hlási, že zákazníci preniesli počas Štedrého dňa o 46,7 % viac mobilných dát. Za celý deň predátovali 117,5 TB. Najviac prenesených dát operátor zaznamenal medzi 19. a 20. hodinou.
Operátor O2 informuje, že jeho zákazníci dokázali preniesť v priebehu Štedrého dňa až 382,4 TB dát, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 40 %.
„Naši zákazníci využívali naše služby na želanie pekných vianočných sviatkov rodine a blízkym v hojnom počte aj v tomto roku. Želania cez SMS správy sú veľmi mierne na ústupe, zároveň však zaznamenávame mierny nárast hovorov a významný nárast MMS správ a prevádzky dátovej siete, ktorá vzrástla o takmer 40% v mobilných sieťach celkovo. Zdá sa, že tento rok sme aj vplyvom pandémie túžili komunikovať nie iba textovo, ale aj cez fotografie, video a hlas. Našim zákazníkom prajeme ešte krásny sviatočný čas strávený v zdraví a pohode,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2.
Hovory, SMS a MMS
Nemenej zaujímavo vyzerá pohľad na uskutočnené hovory a odoslané SMS a MMS správy. Zákazníci operátora 4ka celkovo pretelefonovali 2,342 milióna minút a odoslali 1,972 milióna SMS správ. Priemerná dĺžka odchádzajúceho hovoru počas 24. decembra predstavovala 162,5 sekúnd.
„Tieto Vianoce Štvorkári najviac telefonovali v rozmedzí od 10:00 do 11:00, kedy celkovo prevolali takmer 227,6 tisíc minút. Očakávaný útlm v sieti prišiel v podvečerných hodinách od 17tej do 18tej hodiny, kedy väčšina zákazníkov usadla k štedrovečernej večeri,“ uviedol Patrik Kollaroci, technický riaditeľ 4ka.
Operátor O2 zaregistroval 3,9 milióna hlasových hovorov, 7,4 milióna SMS správ a vyše 602 000 MMS správ. Z vianočných štatistík operátora je tiež zrejmé, že zákazníci na Štedrý deň telefonovali najviac medzi 10. a 11. hodinou, kým SMS a MMS správy si posielali predovšetkým medzi 12. a 13. hodinou.
Čo by ne keď je ešte aj tá korona sa dalo čakať
Vereska 😀