Spoločnosť Activision Blizzard má v mobilnom hernom priemysle jeden úspešný zárez, ktorým je titul Call of Duty: Mobile. Počet stiahnutí prekonal 300 miliónov a vydavateľovi generuje slušné príjmy pochádzajúce z mikrotransakcií.
Mobilné zariadenia, smartfóny a tablety, majú podľa Activision Blizzard veľký potenciál. Americký gigant v správe pre investorov potvrdil, že chce do mobilného sveta preniesť „niekedy v budúcnosti všetky svoje hry“. Informuje o tom portál Slashgear.
Mobilný herný priemysel je čoraz lukratívnejší. Počet aktívnych smartfónov na trhu vysoko prevyšuje konzoly a počítače. Výkon a schopnosti smartfónov sú čoraz lepšie, preto si dokážu poradiť aj náročnými hrami pre viacerých hráčov.
Prevádzkový riaditeľ Daniel Alegre uviedol, že mobilné zariadenia predstavujú pre spoločnosť najväčšiu príležitosť. Ich potenciál chcú využiť zmysluplným investovaním, v rámci čoho postupom času sprístupnia pre smartfóny všetky svoje hry. Spoločnosť tento krok považuje za veľmi, veľmi dôležitý.
Activision Blizzard v súčasnosti pracuje na dvoch mobilných hrách – Crash: On The Run a Diablo Immortal. Obe by mali byť pre hráčov k dispozícii v budúcom roku, hoci mobilná verzia Diabla mala byť dostupná už skôr. Spoločnosť ju predstavila v roku 2018.
V roku 2019 zverejnila nový trailer s očakávaním, že bude hra dostupná v roku 2020. Nestalo sa tak. V budúcnosti by tiež mali vzniknúť mobilné verzie titulov Overwatch a StarCraft.
Spoločnosť má v talóne aj legendu World of Warcraft. Pri tejto hre si ale nie sme úplne istí, či je vôbec možné pripraviť plnohodnotnú verziu pre mobily. Zabúdať netreba ani na titul Crash Bandicoot, ktorý sa taktiež nachádza v područí Activision Blizzard.
Gigant vlastní aj spoločnosť King, ktorú preslávila návyková a v minulosti poriadne zisková mobilná hra Candy Crush.
Od júla do septembra 2020 zarobil Activision Blizzard na mobilných hrách 661 miliónov dolárov. Počítače v rovnakom období vygenerovali 515 miliónov dolárov a hry pre konzoly 695 miliónov dolárov.
Môže trvať roky, kým Activision Blizzard pripraví všetky, alebo reálne skôr väčšinu svojich hier pre mobilné zariadenia. Trend je ale jasný.
Nech si tie ich odpady digitálne strčia pekne po jednom do kakaovo zafarbenej vráskavej a zarastenej……………hru od tejto firmy som už nehral pekne dlho a nikdy už hrať nebudem !