Hudobná služba Spotify aj naďalej uniká konkurencii, ako ukazuje čerstvo zverejnená správa o hospodárskych výsledkoch za tretí štvrťrok 2020.
Počet aktívnych používateľov vrástol medziročne o 29 percent, počet predplatiteľov o 27 percent. To znamená, že má Spotify na konte už 320 miliónov používateľov, za hudobnú službu si mesačne platí 144 miliónov z nich.
Pod rast sa podpísali marketingové aktivity spoločnosti na trhu v Indii. Okrem nich k rastu prispelo spustenie služby na ruskom a na dvanástich okolitých trhoch. Udialo sa tak v priebehu leta.
V prípade Ruska išlo o „doteraz najúspešnejšie uvedenie služby na trh,“ uvideli podľa The Verge predstavitelia Spotify. Tržby spoločnosti v treťom štvrťroku medziročne vzrástli o 14 percent na 1,975 miliardy eur.
Napriek tomu spoločnosť zaznamenala v Q3 prevádzkovú stratu na úrovni 101 miliónov eur.
Tržby na jedného používateľa klesli v porovnaní s minulým rokom o 10 percent na 4,19 eur. Spotify rozširuje svoju používateľskú základňu lákaním nových zákazníkov na zľavnené predplatné, čo sčasti zapríčinilo pokles tržieb na jedného zákazníka a prevádzkovú stratu.
Popri hudbe sú úspešné aj podcasty. Počúva ich 22 percent používateľov. Kým vlani Spotify obsahovalo 1,5 miliónov podcastov, teraz to je už 1,9 miliónov podcastov.
Čo sa týka konkurencie, služba Amazon Music priznala v januári tohto roku 55 miliónov zákazníkov, z ktorých väčšina predstavovala platiacich zákazníkov. Apple v minulom roku uviedol, že jeho služba Apple Music zaznamenala 60 miliónov predplatiteľov.