Pošta dnes zverejnila nové pravidlá doručovania zásielok. S cieľom chrániť zdravie zamestnancov v prevádzke, ako aj obyvateľov miest a obcí upravuje doručovanie niektorých doporučených zásielok. Čo všetko sa mení? Prinášame prehľad.
Pošta upozornila, že obyčajné a doporučené zásielky adresáti dostanú priamo do schránok. Úradné zásielky si však budú musieť prevziať na verejnom priestranstve, napríklad pred bytovým domom.
Ak vás poštár alebo poštárka nezastihnú, do schránky vám vhodia žltý lístok – oznámenie o uložení tejto úradnej zásielky. Slovenská pošta tým reaguje na rozhodnutie Vlády SR a príkazu ministra dopravy a výstavbu Andreja Doležala.
„Slovenská pošta doručuje denne tisíce zásielok po celom Slovensku. Jej zamestnanci v pobočkách, ako aj v teréne prichádzajú do kontaktu s miliónmi obyvateľov. Aby sa minimalizoval kontakt, bolo potrebné obmedziť doručovanie niektorých zásielok. Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do schránky, bude uložená v pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke,“ informuje Slovenská pošta v tlačovej správe.
Len do schránky – ak sa nezmestí, ostane na pošte
Pošta hovorí, že doporučené zásielky bude doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky. Dňom doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky. Ak sa zásielka do schránky kvôli rozmerom vhodiť nedá, bude uložená na pošte. Adresát si v schránke nájde povestný žltý lístok.
Preberanie na verejnom priestranstve
Výnimkou doručenia majú byť úradné zásielky, poistné listy, doporučené listy so službou „Dobierka“, „Doručenka“, „Do vlastných rúk“, poštových poukazov na adresu a na výplatu doručovaných s peniazmi.
V tomto prípade poštár alebo poštárka cez zvonček zavolá adresáta pred bytový dom, rodinný dom alebo sídlo organizácie, kde si zásielku prevezme. V tomto prípade musíte byť vybavení rúškom a aj vlastným perom. Ak vás zamestnanec pošty nezastihne, opäť si v schránke nájdete žltý lístok.
15 metrov štvorcových
Pre minimalizovanie rizika šírenia nákazy Covid-19 aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia nariadené Úradom verejného zdravotníctva SR. V priestoroch pobočiek Slovenskej pošty je regulovaný počet zákazníkov, tzn. v pobočke sa môže nachádzať jeden zákazník na 15 m².
Zároveň musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov, čakajúcich pred pobočkou. Do priestorov pobočky môžu vstúpiť iba tí zákazníci, ktorí budú mať riadne nasadené ochranné rúško alebo inú ochranu tváre (napríklad šál, šatku).
Pošta odporúča, aby si zákazníci priniesli rukavice a vlastné pero. Pri úhrade platieb odporúča uprednostniť platobnú kartu, aby klienti i zamestnanci čo najmenej prichádzali do kontaktu s hotovosťou. K dispozícii je aj dezinfekcia rúk. Zákazníkov dôrazne žiada, aby všeobecné ochranné opatrenia dodržiavali, a tých, ktorí sú v karanténe, aby na pošty nechodili.
Vlastné pero používam pri preberaní invalidného dôchodku už celý rok !!! Bol to taký logický krok, hneď ako sa začalo o covide písať a aj o rúškach…
Ale hento že čo nevojde do schránky , ostane na pošte, to je BLBOSŤ !!! to len prinúti omnoho viac ľudí ísť do mesta a na pošty…
Ale to bolo vždy tak
. Bude vám milšie, keď to nechajú pred dverami a niekto vám ju šlohne???
No neviem kde žijete v ktorej krajine…
Ale u nás to funguje tak, že keď mi niekto pošle veľký balík, tak ho dovezie Poštový Kuriér autom !!! Možno, že nežijeme v rovnakom storočí ? :))))))))))
Ale dá sa to aj rozumnejšie toto riešiť…Malý príklad :
Donesie kuriér balík, položí ho pred dvere a ZAZVONI, zabúcha na dvere alebo na okno ? Počká kým dakto otvorí a z diaľmi mu oznámi balíček, na ktorom môže nechať položené dosky na podpis…ktoré mu tam potom položím po podpise na zem…a stále sme ďalej ako 2-5 metrov od seba……
JEDNODUCHE NIE ???? A podľa mňa ako rozumnej bytosti, je to tak 10000000x lepšie čo sa týka karantény, ako keby mali VŠETCI ľudia chodiť pre tie balíčky na poštu, nemyslíte ??????
Treba najprv trošku popremýšlať a potom konať…….
Všetko pekné a fajn, ale postovy kuriér to takto robiť nebude…lebo nemá čas. A keď ho nemal pred coronou, tak teraz detto nie.
ALE KURWA KEĎ ZAPLATIM 5-7€ ZA ODOSLANIE TAK TO AJ KURWA MUSIA DORUČIŤ !!!!!!!
PS : poštový kuriér ČAS MA !!! Nieje platený od kusov ako UPSkári !!!!!!!!
Ale veď sa bavíme o situácii, keď nie je nikto DOMA!!!! A listové zásielky, ktoré sa nezmestia do schránnky – lebo aj také sú – doručuje POŠTÁR, nie kuriér. Kuriér doručuje balíky, to sú zásielky o hmotnosti na 1 kg.
Ja som písal VŠEOBECNE !!!
Nie o tom keď nieje nikto doma – to som tu nikdy nikde nepísal !!!
A KAŽDA listová zásielka sa vojde do schránky, len sa treba posnažiť…u nás to poštári proste buď natlačia koľko sa dá, že aj polka bude trčať, alebo to zrolujú a dajú do priehradky na noviny ak je…
Ale väčšinou poštár keď je to veľké a je na tom nápis – NEKRČIŤ, tak mi zabúcha na okno, to ho FAKT NEZABIJE…..
Al keď nie si doma, tak si aj tak v prdeli a musíš ísť na poštu. BUhehehehehe, zas ďalší mrduc a genitus.
Prečítal si si čo si naškrábal ? KRASNA GRAMATIKA wole :))))))))))))))
No bože, e mi niekedy nefunguje. Naškrábal je nesprávne, má byť naškrabal. A gramatika je krásna, nie KRASNA. A že si mudrc a genitus, to je fakt.
Ako si napíšeš tak máš…
Len ťa chcem upozorniť, že nižšia životná forma ako si ty, mňa nedokáže uraziť :))))))))))))))
PS : áno, malo byť naškrabal, ale toto som nikdy neriešil, práve toto slovo…
Ono to skutočne aj doteraz na mnohých miestach fungovalo tak, ze ak bola velka/ťažká zásielka, tak sa ju postarka ani len neobťazovala brat so sebou na doručenie, ale ju nechala na pobočke a adresátovi rovno šlahla do schránky žltý lístok ze nebol zastihnuty a ze to ulozili na poste.
Nie…takéto nadmerné a ťažké zásielky má povinnosť pošta rovnako doručovať ! A to POŠTOVYM KURIEROM !!! Pretože ak za odoslanie balíka, napríklad som bral knihy čo dakto daroval, a vážilo to 7.5Kg, tak som zaplatil pošte 7€ !!! A za to požadujem DORUČENIE AŽ DO DOMU !!! Pretože inak by to bol podvod zo strany pošty, keby som mal zaplatiť viac ako za kuriéra (DHL,UPS…) ktorý to VŽDY nosí do domu priamo, lebo inú možnosť ani nemajú…(okrem vrátenia zásielky odosielatelovi samozrejme…)
Áno, keď je balík 50x50x100cm tak to po poštárke nikto nemôže chcieť….
Ale má takýto nadmerný DONIESŤ KURIER POŠTOVY – to je ich účel !!!
Tak isto ak je ťažký…ale v žiadnom prípade nemajú hneď brať žltý lístok…to je odjebávanie práce a povinností…to je akoby šofér autobusu zastavoval o 500m za zastávkou niekde na poli a otváral len posledné dvere………
Poupucte svoje pracovníčky, že majú odosielať listy a správať sa slušne, nie riešiť zdravých ľudí ako fyzicky vyzerajú, aké majú pery, ponižovať na pobočke, mali by začať od seba keď majú obrovskú nadváhu a boja sa zdravých ľudí, ktorých chcú mučiť nezakonim nariadeniami aj napriek tomu, že som im hovorila, že nemôžem mať obmedzené dýchanie lebo ma to ohrozuje na živote.
Stará pošta, starý systém, starý zákon o doručovaní a prijímaní zásielok, podpisovanie perom, ničenie stromov na papier a farieb, zaťažovanie klientov a planéty. Ani jeden z týchto pravekých spôsobov sa nezmenil. Aké opatrenia ? Sprej na ruky, keď každý otvára dvere rukou a dotýka sa predmetov? Celé zle. Na čo máme internet, prečo nestačí použiť napr. bank.kartu ako doklad totožnosti. Na organizáciu pošty by stačil webový server a klienti by sa radili podľa času/dátumu a poradia, kedy odsúhlasili, že čakajú na pošte/ pred domom a pod.
Stále tu nikto šikovný neurobil poriadky. Hanba. V zahraničí poštárky chodia na bicykli v rámci mesta, majú tam obálky, balíky na zámok. Bicykel má alarm. Planet-friendly. Zbytok cez web.