V januári tohto roka sme sa dozvedeli, že na pár vybraných trhoch odštartuje nová streamingová služba Quibi. Vzhľadom na rozmach konkurencie ako Netflix, Apple TV či Disney+ by to až takým prekvapením nebolo.
Služba Quibi ale bola jedinečná, čo si vyslúžilo patričnú dávku pozornosti. Na rozdiel od známych hráčov sa zameriavala na krátke filmy s dĺžkou od 5 do 10 minút, ktoré boli určené výhradne pre smartfóny.
Filmy boli natočené tak, aby sa dali na smartfóne sledovať vo formáte na výšku a zároveň v orientácii na šírku. Tvorcovia si predstavovali, že predplatitelia budú takéto filmy sledovať napríklad pri čakaní u lekára alebo počas cestovania do práce (vo vlaku, MHD a pod.).
Službu Quibi založili a riadili Jeffrey Katzenberg, bývalý riaditeľ Walt Disney Studios, a obchodníčka Margaret Cushing Whitman, ktorá zastávala vysoké pozície v spoločnostiach HP a eBay.
Predplatné stálo 5 dolárov mesačne s podporou reklamy. Vyšší balík, za 8 dolárov mesačne, sprístupnil obsah bez akejkoľvek reklamy. Tvorcovia deklarovali, že každý deň v službe pribudnú tri hodiny nového obsahu. Tento rok chceli pripraviť až 8500 krátkych epizód rôznych žánrov.
Cieľ sa však už naplniť nepodarí, ako uvádza The Verge s odvolaním na The Wall Street Journal. Tvorcovia prevádzku služby ukončili, čo zároveň potvrdili na svojom blogu.
Je asi jasné, že za ukončením služby stojí chabý záujem zo strany spotrebiteľov. Tvorcovia okrem iného hovoria o zlom načasovaní. Prevádzkovatelia investorom vrátia peniaze a rozlúčia sa s kolegami. „Cítime, že sme vyčerpali všetky naše možnosti,“ uviedli v blogu.
The Verge menuje tri kľúčové dôvody, prečo služba Quibi neuspela. V prvom rade to je jej výhradné zameranie na smartfóny, pričom bola služba spustená počas vrcholiacej prvej vlny pandémie, kedy muselo množstvo ľudí zostať doma.
Samozrejme, nemenej podstatný je nedostatok atraktívneho obsahu, hoci sa mal na tvorbe podieľať aj popredný režisér Steven Spielberg či speváčka a herečka Jennifer Lopez.
Nakoniec, krátke videá v smartfónoch sú doslova všadeprítomné a dostupné bezplatne. Menovať môžeme YouTube, Facebook Watch, Instagram, TikTok a ďalších. To, že to so službou Quibi nevyzerá ružovo, ukázal v júli odhad analytickej spoločnosti Sensor Tower.
Služba prišla po vypršaní bezplatného skúšobného obdobia o 90 percent používateľov.
Presne som si aj myslel že to dlho nevydrží…taká howadina !!!
Nikdy som žiadne video nepozeral ani nenatočil na výšku !!!
Veď to je BLBOSŤ…vždy keĎ vidím dakoho na výšku natáčať, tak len krútim hlavou…ľudia si to neuvedomujú, že to video je potom nepoužitelné, hlavne na YT je to OTRAS !!! Načo máme 4K 8K 300K monitory 1000″ keď mám kukať na uzulinký pás videa na výšku ?!?!?