Najväčší operátor na Slovensku, Orange, to v poslednom čase nemá ľahké. Rieši jeden problém za druhým a vyzerá to tak, že momentálne má opäť plné ruky práce. O najnovšom pochybení informoval server DSL.sk.
Aktualizované 30.10.2020 o vyjadrenie Orangeu
Ako server DSL.sk informoval, Orange pravdepodobne neprenastavil svoje zariadenia tak, aby ukazovali správny čas. Kvôli tomu niektoré funkcie nefungujú alebo fungujú, no chybne.
Slovensko prešlo na zimný čas v noci zo soboty 24. októbra na nedeľu 25. októbra. Orange tento posun vo svojom systéme pravdepodobne nevykonal alebo ho zle nastavil.
Ovplyvnená má byť podľa DSL.sk televízia IPTV a aj smerovače (routery) na optickom pripojení. Pri televízii má byť ovplyvnený televízny sprievodca, kvôli časovému posunu neukazuje aktuálny program a ovplyvnené sú pravdepodobne aj nahrávky.
Problémy sa nevyhli ani smerovačom, ktoré môžu byť naviazané na ďalšie funkcie. Ak si cez router chcete naplánovať ovládanie istých funkcií (DSL hovorí o automatickom vypínaní/zapínaní Wi-Fi), prebehne to v nesprávnom čase.
Orange už o probléme podľa všetkého vie. Problém sa chystá odstrániť až cez víkend.
Operátor pre TECHBYTE zaslal nasledovné stanovisko. Uverejňujeme ho v plnom znení.
„Problém so zlým zobrazovaním času evidujeme u najstarších modelov našich set-top boxov (EVO), a preto bude k 1.11 pre tieto zariadenia vydaná aktualizácia. Ostatné boxy tento problém nemajú.
Čo sa týka routrov, resp. ONT, zistili sme, že zariadenia sa pri posune času neriadia konkrétnym dátumom, ale majú integrovaný všeobecný vzorec, podľa ktorého zmenia čas zariadenia (napr. každý rok poslednú sobotu v októbri), čo u nich tento rok spôsobilo uvedený problém.
Aktuálne robíme opatrenia, ktoré by takejto situácii v budúcnosti zabránili,“ povedal na margo problémov operátor.
Pekné hnojisko celý orange……………………