Orange má za sebou sériu nepríjemných výpadkov, ktoré ovplyvnili tisíce ľudí naprieč Slovenskom. Posledný bol pritom len 15. októbra 2020, ďalší približne dva týždne predtým.
Zákazníci operátora sa preto na sociálnych sieťach začali pýtať na spôsob kompenzácie, keďže pre mnohých výpadok znamenal aj výpadok z práce. Mnohí totiž v rámci aktuálne prebiehajúcej pandémie pracujú z domu.
Operátor na Facebooku nešťastne informoval o 10-centovej kompenzácii, ktorá mala vyplývať z toho, aký dlhý čas výpadok prebiehal. Viacerých zákazníkov tento prístup vyslovene nahneval a niet sa čomu čudovať. Spoločnosti by v 21. storočí mali byť pro zákaznícke.
TECHBYTE preto zisťoval, či sa na spôsobe kompenzácie niečo zmenilo a na čo majú zákazníci nárok. Orange výrazne zmenil rétoriku a potvrdil, že pripravil niekoľko spôsobov, akými sa chce za výpadok ospravedlniť.
Dáta, TV alebo vyššia rýchlosť
Orange v stanovisku pre TECHBYTE vysvetlil, že zákazníkov za vzniknuté komplikácie kompenzuje individuálne a podľa toho, akú službu od Orangeu využívajú (hlas/internet/TV alebo kombinácie).
„Zákazník môže získať buď vyššiu rýchlosť internetu, tematický TV balík alebo 10 GB mobilných dát. Kompenzačné riešenie budú mať zákazníci k dispozícii na obdobie 2 mesiacov,“ povedala PR koordinátorka Orangeu Ivica Hricová.
Nezískate to automaticky
Aby ste kompenzáciu získali, musíte Orange kontaktovať z vlastnej vôle. „Niektorých zákazníkov, ktorí nedostupnosť nahlásili a žiadali kompenzáciu už aktuálne kontaktujeme,“ povedala Hricová.
Tí, ktorí kompenzáciu zatiaľ nežiadali, tak môžu spraviť prostredníctvom web formulára alebo prostredníctvom zákazníckej linky: „V ostatných prípadoch budeme postupovať štandardne a prípady individuálne riešiť ak nás zákazník s požiadavkou skontaktuje prostredníctvom našich zákazníckych kontaktných bodov (web formulár, zákaznícka podpora),“ vysvetlila.
Ak vás teda výpadok zasiahol a hodili by sa vám extra dáta, TV balíček alebo rýchlejší internet, neváhajte a kontaktujte Orange. Kontaktný formulár nájdete na tomto odkaze, zákaznícku podporu môžete kontaktovať na čísle +421 905 905 905.
to je akoby medveďovi ponúkali pol krajíčka chlebíka……..
Neviem či je to ešte aktuálne, ale svojho času (bude to asi aj viac ako 10r), keď som mal net od O2, ten za 6Eur, mal dlhý lokálny výpadok. Chyba na strane O2, aj keď sa ma neustálou požiadavkou reštartu môjho zariadenia snažili presvedčiť o opaku (zariadenie bolo nutné reštartovať, ale ich-BTS, čo mi trvalo 4 dni s dokazovaním že neidú ani MMS, ani internet,že určite je chyba u nich a nie v mojich mobiloch a simkartách), tak som požiadal o „kompenzáciu“.
To mi oznámili, že kompenzujú alikvótnu časť 6Eur/30dní ale až keď je výpadok služieb viac ako 24 hodín. Ja na to že to bol!
Žiadnu škodu nehradia, lebo službu negarantujú.
Niekoľko dní na to zmenili VOP a tam zmenili bod, že kompenzácia je až po 3 dňoch výpadku.
Tých 10c kompenzácie od Orange nebol omyl! Oni to mysleli smrtelne vážne!
Je otázne ako to riešiť. Strata z hocakého výpadku spojenia je vždy drahšia ako cena samotného spojenia. 1h výpadok môže znamenať aj stovky, tisíce straty Eur. Napríklad keď obchodujete na burze, alebo potrebujete zaslať obchodnú ponuku tesne pred koncom termínu. Alebo napríklad daňové priznanie o 23.50 posledného dňa. Preto je fajn mať zálohu cez mobil, od iného operátora (stačí denný internet).