Množstvo rôznych digitálnych služieb, ktoré sú spoplatnené na mesačnej báze, ponúka istú formu bezplatného skúšobného obdobia. Napríklad Netflix si môžu noví používatelia vyskúšať na 30 dní zadarmo.
Potom sa rozhodnú, či budú vo využívaní služby pokračovať naďalej, no už so spoplatnením alebo službu používať prestanú. Ide o osvedčenú marketingovú taktiku, ktorá dokáže motivovať k tomu, aby si zákazník službu predplatiť, pokiaľ s ňou bol počas skúšobného obdobia spokojný.
Netflix sa však rozhodol, že 30-dňové bezplatné skúšobné obdobie už ponúkať nebude, ako informuje magazín Variety. Novinka sa zatiaľ týka len amerického trhu, dá sa ale očakávať, že postupom času zasiahne aj ďalšie trhy, kde Netflix pôsobí.
Podľa hovorcu spoločnosti chce Netflix prilákať nových predplatiteľov inými marketingovými aktivitami a stratégiami s cieľom poskytnúť im „skvelý zážitok zo sledovania obsahu“.
Jedna z týchto stratégií už funguje aj u nás. Netflix začiatkom septembra sprístupnil malú, skutočne malú časť svojho obsahu na sledovanie zadarmo. Filmy a seriály, ktoré môžete sledovať bezplatne, nájdete na tejto adrese.
V prípade seriálov vám Netflix dovolí pozrieť si iba prvý diel z celej série, čo samozrejme nestačí. Obzvlášť, ak ide o dobre hodnotený seriál s návykovým potenciálom. Je teda relatívne veľká šanca, že si divák takejto bezplatnej ponuky službu nakoniec zaplatí. Alebo nasmeruje kormidlo do pirátskej zátoky, čo je však už iný príbeh.
Netflix nie je prvou video službou, ktorá sa zbavila bezplatného skúšobného obdobia. V lete tak učinila aj služba Disney Plus, ktorá ponúkala 7-dňovú trial verziu. Naopak, „prvý týždeň zadarmo“ zostáva v ponuke služby Amazon Prime Video a HBO Go.
Nebolo by prekvapením, keby sa tieto služby svojimi konkurentmi časom inšpirovali.
Koho toto trápi ??? :)))))))