Británia si presadila nové podmienky pre Instagram, v ktorom budú musieť influenceri, resp. vplyvní používatelia platformy jasne uvádzať, ktorá firma im platí za jednotlivé príspevky, informoval Reuters.
Britský regulačný úrad CMA presvedčil Instagram, aby pozmenil podmienky, v ktorých už influenceri budú nútení zverejniť, ktoré firmy si zaplatili sponzorované príspevky. Cieľom tohto kroku je výrazne obmedziť skrytú reklamu, ktorá sa má najčastejšie objavovať vo videách.
Influenceri si na Instagrame dokážu zarobiť tisíce eur bez toho, aby ste si to na prvý pohľad všimli. Skrytú reklamu sa teraz snaží minimálne v Británii vyriešiť regulačný úrad CMA. „Po implementácii nových pravidiel bude pre influencerov oveľa obťažnejšie zverejňovať príspevky, ktoré sú reklamou bez toho, aby ich tak riadne označili,“ píše CMA.
Mnoho vplyvných ľudí na Instagrame zdieľa príspevky, príbehy či videá s produktami, ktoré odporúčajú. V skutočnosti však sami tieto produkty používať nemusia a ide len o reklamu. Po novom by sa to malo zmeniť.
Instagram má nasadiť nové nástroje, ktoré im porušenie pravidiel pomôžu odhaliť. Ako bude k porušeniam pristupovať momentálne nie je jasné. Jedným riešením by mohlo byť dočasné skrytie príspevku kým nedôjde k náprave.
Či k nasadeniu nových pravidiel dôjde aj mimo Británie zatiaľ nie je jasné. Určite by sme to však uvítali.
Keby som mal firmu, a príde mi tam ko___ko a povie že chce to a to zadarmo pretože je influenceer, tak mu takú pri____m že sa preberie za 16 ní na ARE v Košiciach kua !!!!!!!!!!
Už len to slovo keď prečítam tak mi vybehne tlak na 260/180……..