V priebehu júna spustil Twitter zaujímavý experiment, v rámci ktorého používateľom zobrazoval upozornenie vždy, keď sa rozhodli zdieľať článok, ktorý si neprečítali.
Niektoré výskumy ukazujú, že používatelia zvyknú na sociálnych sieťach zdieľať alebo komentovať články, ktoré si nikdy neprečítali. Často spravia rozhodnutie len na základe pútavého nadpisu.
Podľa štúdie (2016) vedcov z Columbia University a French National Institute sa takýmto spôsobom šíri až 59 percent článkov publikovaných na sociálnych sieťach.
Twitter je s výsledkami testovania upozornení spokojný. Informuje, že funkciu čoskoro nasadí v globálnom meradle a zobrazovať sa tak bude všetkým používateľom tejto sociálnej siete.
Vývojári len upravia formát upozornenia, ktoré sa opakovane zobrazí v dialógovom okne s menšími rozmermi. Twitter pred opätovným zdieľaním používateľovi odporučí, aby si článok najskôr prečítal.
Ako pôvodný experiment dopadol? Twitter zistil, že počas testovacieho obdobia ľudia po zobrazení odporúčania otvárali články o 40 percent častejšie. 33 percent používateľov si článok otvorilo predtým, ako sa ho rozhodli zdieľať.
Sociálna sieť poukazuje na to, že časť používateľov sa rozhodla článok po jeho prečítaní nezdieľať, čo je pravdepodobne dobré znamenie. Predstavitelia sociálnej siete chcú takýmto spôsobom skvalitniť informovanosť, keďže ani Twitter neobchádza fenomén falošných správ a dezinformácií.
V súčasnosti prevládajú hlavne dezinformácie súvisiace s ochorením COVID-19 a pandémiou nového koronavírusu. Očakáva sa, že objem falošných správ stúpne aj v kontexte blížiacich sa amerických volieb.
Restbet bahis sitesine erişim sorunu yaşıyorsanız Restbet giriş ile hemen sizde siteye ulaşın.