Elektromobily sú známe tým, že celkom prekvapivo dokážu spoľahlivo slúžiť desiatky ba dokonca stovky tisíc kilometrov. Je to prekvapivé hlavne preto, lebo ide o relatívne novú automobilku, ktorá nemá úplne najlepšiu povesť čo sa kvality spracovania týka.
Už dávnejšie sme informovali o jednom Model S, ktorý v Nemecku prekonal hranicu 1 milióna kilometrov. Vďaka pomalej degradácii batérie musel majiteľ batériu meniť len dvakrát a elektromotory trikrát.
Novšie modely by na tom teoreticky mali byť ešte o niečo lepšie. Vzhľadom na to, že sú nové sa cez hranicu 100 tisíc míľ pri elektromobiloch Model 3 a Model Y dostalo len zopár majiteľov.
Tesla Model 3: Polovičná cena údržby
Jeden z majiteľov elektromobilu Tesla Model 3, Kazi Imam, pre server Electrec potvrdil, že Model 3 je skutočne ekonomické vozidlo. Na elektrinu celkovo minul len 3 000 dolárov (2 570 €), čo pri 160 000 prejdených kilometroch vôbec nie je zlé. Pre porovnanie, naftové vozidlo s priemernou spotrebou 6 litrov na 100 kilometrov by na Slovensku spotrebovalo palivo v čiastke takmer 10 000 €.
[the_ad id=“16606″]
Okrem elektriny pán Imam minul 1 700 dolárov 1 700 dolárov (1 456 €) na bežnú údržbu. Väčšinu však tvorili pneumatiky. Po 58 000 km museli na Model 3 vymeniť filter v systéme HVAC (klimatizácia, ventilácia, kúrenie), pri 82 000 km sa začalo odlupovať obloženie palubnej dosky. To Tesla vyriešila v rámci záruky.
Po prejdení 100 000 kilometrov začalo vŕzgať okno na mieste pasažiera, ktoré v servise vymenili. Nakoniec, po prejdení 150 000 km Tesla zadarmo vymenila opierku hlavy na strane šoféra, taktiež úplne zadarmo.
Zaujímavou informáciou je aj údaj z merania degradácie batérie. Tá po prejdení 160 000 kilometrov stratila len 5 percent kapacity. To vôbec ale vôbec nie je zlé.
Pán redaktor, to čo sú za porovnania ?!?!?!
3000dolárov za elektriku v USA a k tomu 10000€ za naftu na SK?!?!? STE NORMALNY SUDNY ČLOVEK ??? POCHYBUJEM !!!!! Cena nafty je v amerike 2-3x nižšia cca ako u nás…..takže PEKNE BLUDY TU PIŠEŠ ČEČE !!!!!!!!!!
Ešte k tej strate kapacity baterky…
Ona ju totiž nestráca priamo úmerne veku a cyklom !!! Po ďalších pár tisíc kilometroch to začne klesať dolu exponenciálne…takže ďalších 5% stratí omnoho rýchlejšie ako prvých !!!
Nechápem ani ja ako mohol napísať takú sprostosť.
Jedine, ak by bol zamilovaný do Tesly.
A myslím, že schválne porovnal americkú elektriku so Slovenskou naftou aby tie čísla vyzerali viac alarmujúco. Veď keby vzal do úvahy cenu cca 0,45 dolárov za liter nafty v Amerike .. veľký rozdiel by tam nebol.
Toto by sa dalo kľudne definovať ako zavádzanie verejnosti..😒
este dalsia vec za cenu Tesly budem mat 2 az 3 auta v podobnej kategorii …. takze porovnava uplne bludy …. fakt je milacik Tesly len aby vysli pekne cisla …..
A čo takto reálne skúsenosti? 60tkm na tesle. Za elektrinu som zatiaľ platil 799,86€ (vediem si presný excel aby som vedeľ o koľko sa mi Tesla oplatí oproti spaľováku). Teraz argumentuj? A áno, servis? 0€. Degradácia? asi 1,9 percenta… Inak naďo čo píše je sprostosť. Najviac ti baterka degraduje prvých 100 tisíc km. Potom už skoro vôbec.
Spocitaj si naklady napriklad za 5 rokov ale komplet od kupy auta aj s cenou auta nie len udrzbu a naftu … potom sa bavme co rodinu vychadza menej …. ako a kde budes skladovat baterie po vymene ty ekolog? Co ak sa zaradis medzi tie percenta horiacich tesiel ? …..
S Touaregom, ktorý som mal predtým som bol na cene 45€/100km. S Teslou som teraz na cene 41€/100km. Čiže tak nejako. Výmena batérie? No povedzme tak po 200-300 tisíc km. Myslíš že ju vyhodím? Prečo by som to robil, ty ekológ? Kto povedal, že tá batéria nemôže slúžiť ako úložisko z mojich FV panelov pri dome? Horiace Tesly? Osobne nepoznám nikoho, komu by Tesla zhorela (a tým, že ju mám poznám veľa ľudí ktorí ju majú tiež). Naproti tomu mám viacero známych, ktorým zhoreli na diaľnici spaľovacie autá. Lenže o tom sa nehovorí, lebo sme si akosi zvykli, že spaľovacie autá horia…
Podľa mňa, tesla v tomto vyhrava (a s tym uloziskom, to je trefa do cierneho) . A ako to ma Tesla so servisom? fakt keby sa pokazila elektronika alebo nieco na podvozku, ako je to s nahradnymi dielmi, kto to vymiena v SR? a ceny su zrovnatelne napriklad s VW? tesla ma odjakživa zaujima a viem že kdo si ju kupil tak je max spokojny.
Ahoj, na Slovensku Teslu nikto oficiálne nezoservisuje. Najbližší servis je vo Viedni alebo v Prahe/Grazi (rovnaká vzdialenosť z BA). Ja dlhodobo žijem v DE. Tu je servis každých 100-200km. Samozrejme na hustotu VW to nemá, a ani najbližších 5 rokov mať nebude. Preto je čakacia doba na servis aj 2 mesiace. Náhradné diely jedine cez originálny servis.
Vymieňajú sa veci podľa toho ako sa opotrebúvajú. Čiže brzdy tak 300 tisíc km. Pneu idú rýchlejšie, kedže máš pod pravou nohou zrýchlenie ako Audi R8 (vlastne o desatinu sekundy rýchlejšie). Ceny sú +/- rovnaké ako na tom Touaregu, možno Tesla má o niečo lacnejšie. Dôležité je poznamenať, že na celom aute je ďaleko menej súčiastok ako v normálnom čo je nesporná výhoda
Dik za odp,To že je tam menej súčiastok to je to dôležite, lebo benzinaky/dieslaky maju súčiastky ktore proste maju nahodnu životnosť (turbo, ventily, pumpy, cerpadla, vstreky, filtre) a to je kameň úrazu. Takze radsej teslu – prvotná investícia (kupa auta) a potom len si užívať jazdenie… to sa mi pači.
Komu tu vymielate mozgy… Za dva roky keď najazdíš 160 000km tak to sa nedá porovnať ak to auto budeš mat povecme 8 rokov