Spoločnosť Samsung sa rozhodla odstaviť niektoré funkcie pre synchronizáciu obsahu do svojho cloudu. Vlastné riešenie výrobcu nahradí služba OneDrive spoločnosti Microsoft, s ktorou Samsung úzko spolupracuje.
Proces ukončenia služieb bude prebiehať postupne a tak trochu neprehľadne. Samsung celý proces rozdelil do dvoch skupín v závislosti od konkrétnych krajín. Okrem toho bude mať tri fázy. Na každú skupinu sa vzťahuje iný rozvrh ukončenia.
Slovensko a Česká republika sa nachádza v prvej skupine, preto sa budeme venovať jej. Príslušná krajina vychádza z krajiny, ktorú ste si vybrali pri prvom prihlásení do konta Samsung Account.
Od 5. októbra 2020 už nebudú spomínané funkcie k dispozícii pre nových zákazníkov, resp. pre nové registrácie. Dostupná bude možnosť migrácie údajov do cloudu OneDrive, poprípade stiahnutie obsahu do počítača.
Od 1. apríla 2021 Samsung preruší synchronizáciu obsahu z galérie a disku (Moje súbory) pre existujúcich zákazníkov. Automaticky tiež zruší prémiové predplatné úložiska a zákazníkom vráti poslednú platbu. Zároveň ukončí podporu pre migráciu obsahu do služby OneDrive.
Od 30. júna 2021, teda v poslednej fáze, Samsung ukončí podporu sťahovania údajov do počítača alebo iného zariadenia.
Samsung Cloud ako taký však nekončí. Zálohovanie a obnovenie iných údajov, ako napr. kontakty, kalendár či poznámky, bude stále dostupné. Služba tiež zachová vaše nastavenia, rozloženia a aplikácie.
Všetky podrobnosti o zmenách nájdete na stránke technickej podpory Samsung.