OnePlus Nord ako smartfón strednej triedy so sympatickou cenou predstavil jeho výrobca v priebehu tohto leta. Prvotné hodnotenia a reakcie na zariadenie boli prevažne kladné, teraz sa však objavila asi prvá zásadnejšia komplikácia.
Niektorí používatelia a vlastníci smartfónu poukazujú na problém, v rámci ktorého sa OnePlus Nord sám od seba neočakávane reštartuje. Bez interakcie zo strany používateľa vykoná tzv. tvrdý reset, obnovu výrobných nastavení, ktorý automaticky vymaže aj všetky užívateľské údaje.
Vzhľadom na počet sťažností, ktoré sa postupne hromadia na fóre výrobcu OnePlus (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7), nemusí ísť o ojedinelý či výnimočný problém konkrétneho kusu alebo verzie firmvéru.
Komplikáciou je hlavne strata údajov a súborov, ktoré mali používatelia v smartfóne uložené. Pokiaľ si ich nezálohovali, nadobro o tento obsah prišli. Zatiaľ nie je známe, čo presne problém spôsobuje.
Výrobca ale jedného z dotknutých používateľov podľa serveru AndroidPolice kontaktoval a ubezpečil ho, že vývojári pracujú na oprave. Na svojom oficiálnom fóre ale podrobnosti o prípadnej oprave zatiaľ nezverejnil.
Ako býva pri podobných incidentoch zvykom, výrobca pravdepodobne pripraví softvérovú aktualizáciu, ktorá problém vyrieši. Zostáva len veriť, že sa objaví čo najskôr. Ak ste si smartfón OnePlus Nord kúpili, pre istotu si dôležitý obsah zálohujte.