V novembri minulého roka sme sa dozvedeli, že spoločnosť Google odkúpila výrobcu inteligentných náramkov a hodiniek Fitbit za 2,1 miliardy dolárov.
Online gigant chce pomocou technológií Fitbit vylepšiť svoje postavenie v segmente nositeľných zariadení, kde pôsobí s operačným systémom WearOS. Vlastné hodinky alebo náramok Google nemá, hoci sa o produkte Pixel Watch špekuluje dlho.
Takto veľký obchod musia schváliť príslušné regulačné orgány dozerajúce na zdravú hospodársku súťaž. Tie európske si akvizíciu samozrejme všimli a začali ju preverovať. Ani takmer po roku ju však neschválili.
EÚ zaujíma, ako Google naloží s osobnými a zdravotnými údajmi používateľov zariadení Fitbit. Obáva sa, že ich Google použije vo svojom reklamnom ekosystéme a vyhľadávaní, čím by mohol obmedziť konkurenciu a ešte viac posilniť svoju pozíciu na trhu.
Google síce tvrdí, že má záujem o hardvér, no údaje určite nenechá len tak niekde ležať. Reuters najnovšie informuje, že Google ponúkol európskym úradom nové ústupky, ktoré by mali vyriešiť existujúce obavy. To by malo vzápätí viesť k schváleniu obchodu.
Okrem obmedzenia používania dát pre reklamné účely Google naďalej umožní používateľom zariadení Fitbit pripájať sa k službám tretích strán, ktoré môžu po udelení súhlasu pristupovať k ich údajom.
Komisia EÚ by mala definitívne rozhodnutie vydať do 23. decembra. Situáciu komentovať odmietla, uvádza Reuters. Je ale možné, že rozhodnutie padne ešte skôr ako v decembri.
Spoločnosť Fitbit mala v 1. štvrťroku 2020 3-percentný podiel na trhu, ako ukazujú čísla analytickej agentúry IDC. Na lídrov trhu, ktorými sú Apple (29,3 %), Xiaomi (14 %) a Samsung (11,9 %), sa teda pozerá z diaľky.