Online gigant Amazon bol nútený presunúť svoju každoročnú akciu plnú cenovo zvýhodnených produktov, Prime Day, na október. Obvykle sa koná cez leto, no pandémia COVID-19 plány jedného z najväčších internetových predajcov zmenila.
Prime Day sa bude tento rok konať 13. a 14. októbra 2020. Od roku 2015 akcia prebiehala len počas jedného dňa. Až vlani ju organizátori roztiahli na dva dni.
Amazon vlani predal počas akcie Prime Day 175 miliónov produktov, čo bolo podstatne viac, ako na tzv. Čierny piatok, ktorý je akýmsi symbolom začiatku predvianočnej nákupnej horúčky.
Priame Day, ako názov napovedá, je určený zákazníkom, ktorí sú členmi prémiového programu Amazon Prime.
Za pravidelný mesačný poplatok získajú členovia možnosť bezplatného alebo zrýchleného doručenia objednaného tovaru, prístup k službám Prime Video, Prime Music a 5 GB miesto v cloude pre zálohovanie fotografií.
Amazon Prime konto stojí v základe 7,99 eur mesačne, dostupné je tiež zvýhodnené predplatné pre študentov za 3,99 eur mesačne. Samozrejme, účet sa oplatí tým používateľom, ktorí na Amazone nakupujú často a chcú využívať časť jeho digitálnych služieb.
Pre nových zákazníkov je k dispozícii bezplatné skúšobné obdobie, ktoré však treba pred jeho uplynutím včas vypnúť, inak Amazon naúčtuje uvedený mesačný poplatok.
Zľavová akcia Prime Day sa bude oficiálne konať v 19 krajinách, v USA, Holandsku, v Spojenom kráľovstve, Taliansku či napríklad v Nemecku a v niekoľkých ďalších, píše Techcrunch.
Amazon, resp. zapojení predajcovia, ale doručuje tovar aj na Slovensko, teoreticky by sa teda mal dať zakúpiť produkt s nižšou cenou aj od nás. Nám sa osvedčilo nakupovanie z nemeckej lokalizácie obchodu Amazon (TU).
Rovnako ako v minulom roku, aj teraz upozorňujeme, že treba pri podobných akciách nakupovať s rozumom.
Vyššia zľava na tovar, ktorý vás zaujal, dokáže presvedčiť a motivovať ku kúpe. Rozhodnutie dobre zvážte, porovnajte si ceny v miestnych internetových obchodoch a hlavne porozmýšľajte nad tým, či danú vec skutočne potrebujete.
Výška zľavy sa odvíja od pôvodnej či „navrhovanej“ ceny produktu, ktorú predajcovia určujú podľa rôznych kritérií. Propagovaná zľava teda nemusí byť taká výhodná alebo veľká, ako na prvý pohľad vyzerá.
Amazon Prime Day sa za normálnych okolností koná cez leto s cieľom podporiť nákupnú aktivitu počas dovolenkového obdobia, kedy objem online predaja prirodzene klesá. Teraz Amazon verí, že pomôže nakopnúť sezónu vianočných nákupov.