Divízia smartfónov Sony dlhé roky prežívala nepriaznivú finančnú situáciu. Japonský výrobca elektroniky však nikdy nestratil vôľu pokračovať. Výrazne zredukoval celú divíziu, čím výrazne znížil náklady. Vyzerá to tak, že sa to konečne oplatilo.
Počas ohlasovania najnovších finančných výsledkov to oznámili predstavitelia Sony. Prezradili, že spoločnosť Sony v druhom štvrťroku úspešne expedovala 800 000 Xperia smartfónov, čo je o 100 000 kusov menej než za rovnaký čas minulého roka.
Nižšie čísla sú väčšinou zlé, no v prípade Sony je to pravý opak, hlavne pri zohľadnení faktu, že tak ako ďalšie spoločnosti, aj japonský výrobca bojoval s pandémiou nového koronavírusu. Pôsobivé je aj to, že počet expedovaných kusov sa v porovnaní s prvým štvrťrokom zdvojnásobil.
Sony zároveň potvrdzuje, že od mobilnej divízie očakáva zelené čísla aj na konci fiškálneho roka 2020 (apríl 2020 až marec 2021). Momentálne nie je jasné aký veľký zisk Sony očakáva, no zelené čísla sú určite lepšie než tie červené.
Trh so smartfónmi sa pomaly ale isto presúva skôr k mid-range až low-end modelom, teda smartfónom, ktoré dnes stoja toľko ako vlajkové lode spred niekoľkých rokov. Sony predpokladá, že svet sa opäť vráti k špičkovým modelom, no v rokoch 2020 a 2021 sa ľudia budú skôr zaujímať o lacnejšie smartfóny.
Ani sa nečudujem že padli na hubu mal som 2x Sony smartfón a dosť podpora minimálna ale cena…