Hlavný vývojár enginov v id Software, Billy Kahn, začiatkom roku povedal, že verzia id Tech 7, ktorá poháňa DOOM Eternal, je hru schopný zobraziť aj pri snímkovaní 1 000 FPS. Predchádzajúca generácia enginu pritom podporovala maximálne 250 FPS.
Toto tvrdenie sa preto rozhodli otestovať poľskí nadšenci. Obchod X-kom a miestna pobočka Bethesdy sa preto pustili do práce a výsledky sú skutočne zaujímavé, informoval PC Gamer.
Piotr „Lipton“ Szymanski a Marcin „Ryba“ Rywak, poľskí overclockeri (pretaktovači) spoločne vytvorili zostavu, ktorá skutočne dokázala rozbehnúť DOOM Eternal na 1 000 FPS. Pochopiteľne, nešlo o úplne bežnú zostavu. Tú ich napríklad chladil tekutý dusík.
- CPU: Intel Core i7-9700K na 6.6 GHz
- Základná doska: ASUS Maximus XI Apex
- GPU: Asus RTX 28080 Ti Strix na 2.4 GHz
- RAM: HyperX Predator 4000 MHz CL19 2×8 GB
- SSD: Samsung 512 GB M.2 NVMe Evo Plus
- Zdroj: Be Quiet 1 200 W Straight Power
S definíciou „hrať DOOM na 1 000 FPS“ sa dvojica trochu pohrala. Presných tisíc snímok za sekundu sa im totiž podarilo dosiahnuť pri rozlíšení 720p, vypnutom HDR a pohľade do čiernej steny. Hra teda nemusela vykresľovať zložité scény.
Aj napriek tomu však treba dodať, že pri bežnom hraní ich zostava dokázala v DOOMe zobrazovať 600 snímok za sekundu. To je parádny výsledok akokoľvek sa na to pozriete.
Bežní, ale aj súťažní hráči toľko snímok v skutočnosti nepotrebujú a dlho ani potrebovať nebudú. Medzi najrýchlejšie monitory patria 240 Hz, resp. 360 Hz panely. Je však ohromné ako ďaleko dokázali vývojári herného enginu potiahnuť to, čo dokáže.
Čiže banda pšonkov zabila 2 dni ABSOLUTNE NIČIM……de_men_ti :))))))))))
Akože, čo týmto chceli ukázať ????? TOTO NECH MI NIEKTO ROZUMNE VYSVETLI ??? :))))))
PS : keby použili AMD najnovší CPU, mohly mať také výsledky aj BEZ použitia dusíka !!! :))))) A stálo by ich to o XY€ menej…
PS : teraz som si prečítal ako to dosiahly :))))))))))) Šak to mám aj ja na obyčajnom Intel Core i5 s GTX1660TI :)))))))))))))))))))))) A v menu som mal dokonca 1455 FPS :)))))) TO JE TEST JAK POĎ MA *****……..
PPSSIII : Niektoré „články“ tuna majú fakt úroveň páni !!! :))) aspoň teda zábavný charakter keď už užitočnosť 0.000000000 % …
Očividne o tom veľa nevieš. Pre hry je stále najdôležitejšie mať čo najvyšší takt na jadro, preto použili Intel K procesor. A je všeobecne známe, že v hrách má Intel pred AMD stále navrch, nehovoriac o tom, že sa Intel procesory lepšie taktujú.
Herné enginy síce postupne dokážu využívať čoraz viac jadier, ale 6,6GHz aj na menšom počte jadier hravo preští AMD Threadripper s 24C/48T na povedzme 4,7GHz.
Chcem vidieť tvoju hodnotu FPS pri rovnakých nastaveniach ako mali oni, nejaká i5 bude pri 720p poriadne zadýchaná, vyťažená na 100%, kúriť bude ako radiátor, pri nízkych rozlíšeniach je jediným bottleneckom procesor a hlavne jeho frekvencia, počet jadier už toľko nezaváži.
Akože ok…ale pekné howadiny si natrepal :)))))))))))))))
Načo ti je v hre viac ako 60FPS ?!?!?!? 99% používateľov má doma 60hz monitor !!! A tých pár čo má 144hz tak im stačí na to KAŽDY JEDEN NOVY AMD PROCESOR PANE !!!!!!!!!
Druhá vec je tento fakt, viem o tom isto viac než ty, pretože áno viem o tom že vyšší tak na 1 jadro je dôležitejší na hranie ako 100jadier na polovičnom takte…ALE !!! NA MODERNE hry je 100X dôležitejšia už GRAFIKA a je jedno čí máš 8jadro na 5GHz alebo 16jadro na 4GHz – výsledok bude aj tak na 99.99% záležať od GRAFIKY…odporúčam, preštuduj si web ddworld.cézet, tam to testuje pán Stach dosť podrobne a potvrdí ti ako to je…
A ešte sa ťa opýtam – ako dlho udržíš na TVOJOM PC doma takt 6.6Ghz na CPU ??? 0.0001 sekundy ??? :))))))))))))))))))))))))))))))
Takže ANO – celý ten „test“ bola OBROVSKA STRATA ČASU !!!!!
Keby namiesto toho vyskúšali dať 2-3 2080TI dokopy a hrať na 3x 4K monitore s tým CPU a dať aspoň 60FPs stabilne…….