Spoločnosť Facebook oficiálne informuje o spustení video funkcie Reels, ktorú začlenila do aplikácie obľúbenej sociálnej siete Instagram.
Facebook sa pri novej funkcii opäť inšpiroval konkurenciou. Kým v roku 2016 prevzal koncept príbehov, s ktorými ako prvý vyrukoval Snapchat, teraz našiel vzor v sociálnej sieti TikTok, ktorú prevádzkuje čínska spoločnosť ByteDance.
Príbehy na Instagrame získali postupom času veľkú popularitu, či to bude platiť aj o funkcii Reels ukáže až čas.
Rovnako ako na TikTok-u, prostredníctvom funkcie Reels môžu používatelia v aplikácii Instagram vytvárať a publikovať videá vo vertikálnom formáte s maximálnou dĺžkou 15 sekúnd.
Tvorcovia obsahu ich vedia obohatiť o rôzne efekty, strih, dokážu zmeniť rýchlosť prehrávania alebo vložiť do videí hudbu z obsiahlej databázy Facebooku.
Zverejnené videá môžu ostatní používatelia komentovať, zdieľať alebo hodnotiť. Funkciu Reels nájdete v sekcii aplikácie Instagram, ktorá slúži pre vytváranie príbehov. Stačí ťuknúť na ikonu pre pridanie príbehu a zo spodnej časti rozhrania vybrať položku „Filmové pásy“.
Na ľavej strane obrazovky sa automaticky zobrazia vybrané nástroje pre tvorbu krátkych videí. Už publikované videá nájdete v časti „Preskúmať“, ktorá sa vám zobrazí po ťuknutí na ikonu lupy.
[irp posts=“117847″ ]
Facebook sa už raz snažil napodobniť aplikáciu TikTok. V roku 2018 spustil na vybraných trhoch samostatnú aplikáciu Lasso. Po dvoch rokoch tento experiment ukončil bez bližšieho zdôvodnenia.
Podľa analytickej platformy App Annie aplikáciu Lasso aktívne používalo najviac 80 000 ľudí. Za vypnutím aplikácie tým pádom mohol stáť chabý záujem zo strany používateľov.
Ďalšie fekálie čo nám chcú tlačiť do hlavy…nie, Ďakujem !!!