Nové smartfóny z dielne Huawei nie sú vybavené aplikáciami a službami od Google, čo firmu núti hľadať alternatívy. Intenzívne rozvíja vlastné mobilné služby ako aj obchod AppGallery, v ktorom pribúdajú nové aplikácie.
Služby a aplikácie od Google sa však len tak jednoducho nahradiť nedajú, keďže internetový gigant v mnohých oblastiach jednoducho dominuje. Napríklad aplikáciu YouTube do „AG“ smartfónov nedostanete ani pri maximálnej snahe.
Videá môžete sledovať len cez internetový prehliadač, čo nie je zrovna najpohodlnejšie. To isté platí pre Mapy a ďalšie nástroje od Google. Problémom je tiež absencia známych aplikácií sociálnych sietí či streamovacích služieb.
Nainštalovať si ich môžete z alternatívnych obchodov s aplikáciami alebo priamo prostredníctvom inštalačných APK súborov. To však nezaručuje, že budú aplikácie plnohodnotne fungovať, ak vôbec.
Huawei hľadá náhradu za aplikácie a služby od Google aj na lokálnej úrovni, čoho dôkazom je uzavretie strategického partnerstva so spoločnosťou Seznam.cz.
Informuje o tom český server lupa.cz.
Podľa správy bude Huawei na českom trhu ponúkať smartfóny vybavené službami a aplikáciami spoločnosti Seznam. Smartfóny Huawei P40, P40 Pro a P40 Lite ponúknu ako predvolené internetové vyhľadávanie od Seznamu a rovnako predinštalované aplikácie Mapy.cz, Novinky.cz alebo napríklad Email.cz a ďalšie.
Lupa.cz ďalej píše, že spoločnosť Seznam má v pláne do obchodu Huawei AppGallery previesť veľkú časť zo svojich aplikácií, čím chce otestovať potenciál novej platformy.
Aplikácie a služby od Seznamu dokážu nahradiť chýbajúce nástroje od Google len čiastočne. Seznam.cz je však na českom trhu internetovou jednotkou. Partnerstvo medzi oboma spoločnosťami tak môže podporiť záujem o nové zariadenia značky Huawei zo strany českých zákazníkov.
Seznam.cz vlani zvýšil svoje tržby o 4,7%, dosiahli 4,69 miliardy korún (po prepočte približne 176 mil. €). Pod medziročný rast sa najväčšou mierou podpísal inzertný systém spoločnosti Sklik. V obsahovej sieti vykázal rast na úrovni 15 %.
V marci tohto roka Seznam zaznamenal 228 miliónov preklikov z domovskej stránky na obsahové weby. Medziročne išlo o 60% nárast. V marci 2019 zaznamenal 146 miliónov preklikov.
Konzumácia internetového obsahu kulminovala v tomto roku počas pandémie nového koronavírusu, uviedol v blogu spoločnosti Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz.